door Pier 50 » 06 jun 2012, 20:04
er is op het forum al eens een uitleg geweest
maar dat geef niet,ik zal proberen stap voor stap het voor te doen
1]haal de achterbank er uit door de knopjes in te drukken en omhoog te trekken
2]de rugleuning door middel van de 2 schroefjes aan de zijkant en 1 onder de armsteun
3]haal de 2 plastic doppen weg die je achter de leuning ziet
4]nu zie je de bovenste moeren van de demper,draai die los
5]draai nu de wielen los en krik de auto hoog op en zet as steunen onder de balken waar de trekhaak aan vast zit
zet wel voor de zekerheid wielblokken voor de voorste wielen
6]haal de remklauwen los en hang ze op aan een draadje i.v.m de remslang
7]haal het stabilisatie verbinding stangetje los aan weerszijde of vernieuw deze tegelijk [7 euro p st heb ik ook gedaan]
8]hef met de krik onder de rem trommel de trommel omhoog totdat de auto net niet met 1 kant van de assteunen komt en draai de 2 bouten van de demper los en haal de demper er onderuit,doe dit ook aan de andere kant
9]zet nu de krik met een plankje of dik rubber onder het differentieel en draai de 4 bouten die de diff.steun bevestigt aan de auto los
10]je zal de uitlaat van achter los uit zn rubbers moeten halen
11]laat nu de krik langzaam voorzichtig zakken ,nu gaat het geheel naar beneden en vallen de veren er zo uit of je hebt nu ruimte genoeg om ze er zo uit te pakken
12] je hebt nu alle ruimte om de wagen goed te inspecteren op roest enz
13 ]maak waar de veren in komen schoon en tectyleer ze als het nodig is
14 zet de nieuwe veren er in en krik de diff weer op zn plek[let wel op dat de veren op de goede manier er weer in komen ,met de platte kant naar boven en aan de onderkant rond en die moet weer in de uitsparing vallen]
zo gaat het in omgekeerde volgorde weer in elkaar
goede tip WERK OP EEN GOEDE VLAKKE VLOER EN NEEM GOED GEREEDSCHAP EN NEEM DE TIJD EN WERK LIEFST MET 2 MAN ,ik deed hier ongeveer 1 uur over in de werkplaats op mn werk
ik hoop dat je hier wat aan heb
sucses en neem eventueel [heb ik jammer genoeg niet gedaan fotos er van]