Hoi allemaal,
Mijn naam is Huib en ben 46 jaar. Sinds afgelopen vrijdag ben ik in het trotse bezit van een 240TD. Hij is zwart metallic en in een, naar het lijkt, harde staat. Dit ga ik vandaag onderzoeken door hem op de brug te zetten. In ieder geval is de auto in 2010 aan de onderkant volledig hard gemaakt en behandeld. De wielkasten zijn hierin ook meegenomen. Vorig jaar is de niveauregeling afgesteld en in orde gemaakt. Ik heb de auto in Belgiƫ gekocht. Ik heb er 3 prachtige boeken bijgekregen: Originalteilekatalog W123, Einfuhrungsschrift fur den Kundendienst W123 en de Vraagbaak Mercedes W123 Dieselmodellen 1976-1986 (in het nederlands en hierin staan alle afstelgegevens in vermeld). Als niet-techneut leuk om van te leren. Ik wil uiteindelijk ook zoveel mogelijk zelf doen. Ik hoop dan ook dat ik, van alle kenners hier, veel kan leren.
Een paar puntjes aan de auto die ik nog moet doen om hem in perfecte staat te krijgen is:
* Bestuurdersportier vervangen. Die is helaas doorgeroest. Ik heb inmiddels al wel een vervanger.Ik hoef hem alleen even over te laten spuiten in de juiste kleur.
* De instrumentenverlichting werkt niet (KM, klok etc.) de lampjes achter de rij van de signaleringen (voorgloei, groot licht, handrem etc.) werken wel en de verlichting achter de bediening van de verwarming werkt ook niet. Het lijkt me stug dat alle lampjes stuk zijn. Heeft iemand hier een tip voor?
* Verwarming lijkt ook niet te werken. Is dat een bekend probleem?
Dit was het dan voor zover.
Groet,
Huib