Hallo,
Van het weekend heb ik een 1981 W123T 200 aangeschaft uit Napels.
De carrosserie is over het algemeen keihard en haast deuk(jes) vrij. Ik denk dat ik blij mag zijn met deze voor de prijs die ik heb betaald.
De kleur is volgens mij distelgroen metallic, optionele geblindeerde ruiten (bij controle blijkt dit vanaf fabriek zo te zijn) en een rood (henna?) interieur MB tex. De stoelen zijn als nieuw, het tapijt is grotendeels verschoten naar geel. De motor start meteen, maar komt maar tot 2,2 bar wanneer ermee gereden wordt. Of dit normaal is bij een 2 liter benzine weet ik niet. Mijn ervaring met diesel en V8 is altijd vol naar 3 bar. Na een tijdje rijden begint de auto te knallen in de uitlaat, slaat af en krijg je voorlopig niet aan. Opeens start/ie weer en kan je weer een paar minuten rijden. Ik vermoed dat de timing/vervroeging fout staat en begin dan ook met de ontsteking aan te pakken.
Wat mij opvalt is dat de T toch wel een buitenbeentje is als je op internet gaat zoeken. De informatie is zeer schaars. Nu vind ik dat die MB erg laag ligt. Nou weet ik bijvoorbeeld niet of elke W123T van die automatische vering heeft. Hij heeft achter de benzine tank wel allemaal geheimzinnige bollen. Dus het antwoord zal ja zijn. Wordt dit dan automatisch in werking gesteld? Ik kan geen knoppen vinden om dit te regelen. Mijn vraag aan mijn collega W123 aanhangers is informatie over dit veer systeem, hoe te controleren, waar op te letten en hoe aan te pakken. Dat lijkt mij de juiste stap nadat de motor/ontsteking is aangepakt (waarvan ik bang ben dat 2 bar een slijtage kenmerk is).
Bij voorbaat dank,
Pim