door pimito » 17 aug 2012, 21:10
Zo. Eindelijk kleppen gesteld, olie ververst, oliefilter en bougies (waren vettig, nat en vol roet) vervangen. De motor loop een stuk beter en trekt volgens mij optimaler. Dus daar op vooruit gegaan.
Het originele probleem is onveranderd. Na een tijdje rijden houdt de motor ermee op en start kort erna weer. Ik heb nu een testrondje uitgezet door de buurt en kan vrij precies zeggen dat-ie in het 4de rondje moeilijkheden krijgt en ermee op houdt. Zo’n rondje is +/- 1,5 km en je rijdt 2de en 3de versnelling, dus niet snel. Zo gezien blijft het me sterk lijken dat dit een benzine issue is, want dan verwacht ik het veel eerder, dan pas na de 4de keer. Ik heb nu een andere ontstekingsmodule meegenomen, exact dezelfde en deze meteen verwisseld langs de weg, maar helaas, na 700 meter stond ik weer langs de weg. 2 verklaringen: deze (ook oude) module is ook gaar, of, het is niet de module, maar iets totaal anders.
Nu heb ik naar de module expert in Helmond gebeld, maar hij kan moeilijk iets zinnigs zeggen. Hij kan hooguit de module goed doormeten, maar dit is geen garantie. Of ik kan een goed geteste kopen. Maar op dit moment vind ik het een beetje onduidelijk en om dan maar zo 160 Euro uit te geven… Verder vertelt hij dat een ontstekingsmodule het meestal doet of niet, maar niet dan wel en dan niet, dat lijkt onwaarschijnlijk te zijn… (Steronderdelen levert een ontstekingsmodule voor zo’n 69 euro. Dit is een modernere variant op de originele Bosch).
Iemand nog logische suggesties wat na te lopen? Bobine? Vervroeger? Condensator, defecte temperatuur sensoren?
Wat die shut off valve betreft, denk ik dat dat een losstaand probleem is, maar blijft ook vreemd dat hij niet dichtslaat bij geen stroom.
En wat benzinetoevoer betreft voor een 200T, ik heb een filter in de pomp, zit er nog ergens een filter in het hele systeem? Tank?
Dank,
Pim