Mede benzers,
Net terug uit Frankrijk met de coupe, leuke trip, erg veel leuke reacties onderweg. Bij de pomp, in de file en gewoon op de weg. Foto's volgen nog!!!
Wel ffkes een vraagje, welke olie kan ik het best gebruiken. Er gaat nu 15w40 van Valvoline in. En hoeveel olie gebruikt jullie auto? Ik ben er achter gekomen dat Op de reis naar frankrijk er ongeveer 1liter per 1000 km verbruikt werd. Ik check de olie 2 maal per week omdat we er veel mee rijden maar hebben er nu pas voor het eerst zo'n lange reis meegemaakt. De snelheid lag rond de 120/130km/h en de airco draaide natuurlijk volop. Dus ons benzje is dus volop belast en heeft niet 1 steekje laten vallen!!! Ze reed perfect
Nu ben ik eigenlijk alleen modernere auto's gewend met moderne motoren en die gebruiken geen liter olie op 1000km. Dus ik hoop dat dit voor zo'n oude auto met deze belasting, in +30C normaal is maar ben benieuwd wat jullie auto's doen.
In onze Benz is een 230CE uit '83. Met het nieuwe type motor als ik me niet vergis, die met het zwarte kleppendeksel.
Ik hoor/lees graag van jullie!!!!