Zoals je aan m'n login naam ziet heet ik Marc. Ik woon in Sydney en heb sinds bijna 2 jaar een W108 280SE 3.5. De reden voor registratie op dit forum is dat ik bezig ben met een W123 project. Het idee is namelijk om mijn huidige dagelijkse auto te vervangen voor een W123 280E. Op zich een vrij eenvoudige taak, echter ik ben een groot fan van handgeschakeld rijden, met name voor dagelijls gebruik. Het probleem is hierbij dat meer dan 99% van de W123's die naar Australie zijn gekomen, automaat zijn.
Na lang zoeken heb ik inmiddels een 280E weten te kopen die als donorauto dienst kan doen. De bekleding van deze auto is vergaan en heeft roest op de bekende plek onder het achterraam. Echter, het is een 5-bak. Ik weet eigenlijk niet hoe zeldzaam die zijn, volgens mij was het merendeel van de handgeschakelde W123's 4-bak. Misschien dat jullie daar wat meer informatie over hebben?
Enfin, momenteel ben ik dus op zoek naar een in goede staat verkerende 280E die dan de versnellingsbak van de donorauto gaat ontvangen.
Voordat ik me op dit forum registreerde heb ik een aantal van jullie berichten gelezen over de aanschaf van W123's. Erg interessant om te lezen dat jullie vrij veel roestproblemen hebben. In Australie is dat een stuk minder, maar wij hebben weer last van de zon: gescheurde dashboards en verkleuring van hoedenplank bekleding.
Marc.