Jan: koprevisie is ook waar ik aan dacht, nieuwe klepseals, LPG-proof klepzetels, helemaal goed. Echter, voor ik zoveel geld uitgeef wil ik zeker weten dat het niet aan het onderblok ligt, zuigerafdichtingen bijvoorbeeld. Hoef zou ik dat vast kunnen stellen?
Normaal zou een compressie meting dat uit moeten wijzen, ik heb daar alleen nog andere ervaring mee. Bij de Golf I cabriolet van mijn vriendin was de compressie ook nog binnen de marges, maar de olie kwam via de luchtinlaat naar buiten gelopen, zoveel overdruk werd er in het carter opgebouwd. Ander blokkie van de sloop et voila, die loopt weer als een speer. Had wel erg geluk met een blok wat aantoonbaar weinig had gelopen!
Coupe280: ik weet zeker dat die motor zo nog een ton draait, als ik er maar optijd olie bijgooi. Dat is alleen niet wat ik wil, ik vind die rook geen gezicht en heb geen zin om iedereen achter me (en mezelf als ik achteruit rij
) in de stank te zetten.
Als het dus met een paar daagjes werk en een redelijke investering te verhelpen is, dan wil ik dat graag proberen.