Hai,
Bedankt voor het lezen.
Ik heb al eens eerder een topic over mijn motor geplaats dat het veel rookt en olie uit de vuldop spuit. Ik heb in het verleden eens met mijn stomme kop een 'wonder'goedje er in gegoten en sindsdien loopt het allemaal niet beter (wel goed genoeg hoor!)
Nog steeds komt er veel rook uit mn vuldop (als deze er af is) en lekt het na een lange rit wat loie langs de dop! wordt altijd vochtig langs de dop, elke dag!
Bij hard rijden en optrekken rook mn auto blauwe rook (kleur is moeilijk te zien, maar het stinkt ook wel.
Ik denk dat de olie niet snel genoeg terugstroomt naar mn carterpan waardoor en teveel olie op mn kleppen blijft liggen, wellicht een kleine verstopping door het "wondergoedje". Dit spul zal wel wat oude derrie losgeweekt hebben....synthetische bende..
Dit zou het rook bij hard optrekken en met een openvuldop verklaren (verbrand gewoon olie via mn kleppen), en helemaal het lekken van olie langs de vuldop (1 grote olie spletterbad onder mn kleppendeksel). Mn kleppendeksel is ook altijd rondom vochtig, rubber gewoon ok.
Compressie is ok, verstuivers ook, alles gechecked! olie en filters heb ik meerdere malen ververst. ik rijd gemiddeld 1:13,5 met mn 2,4diesel (1982), is ook niet slecht. koelwater is altijd ok en op pijl, geen rare dingen of zo.
Ik kan helemaal geen schema's of illustraties vinden hoe het olie terugloopt naar de carterpan, gaten etc..?? ik wil eigenlijk bij de volgende olie beurt alles met diesel doorspoelen om eventuele verstoppingen er uit de blazen. Ik begrijp dat het mn zuigers smeert duz zal wat slagen moeten maken tijdens het doorblazen (met een beetje druk)
Kan iemand mij hiermee helpen???
Bedankt.
Kester