Hallo liefhebbers,
Na een paar jaar afwezigheid ben ik er weer, heb nu een 300D uit Japan.
Was eigenlijk wel een beetje droevig toen ik mijn 300D jaren geleden verkocht had, maar ik was verhuisd naar Duitsland en hij was nog niet oud genoeg voor een H kenteken, en dat is het lastig.
Tussendoor nog een 280 coupe en een 240D gehad maar dat waren toch niet mijn auto's, maar nu weer een 300D, uit 1981 met 155.000 km met automaat, airco en komt uit Japan, geleverd door Marcel de Oldtimer-Meister GmbH.
De wagen komt dus uit Japan, alle papieren er bij, maar kan er niets van lezen, gelukkig wel getallen kan dus zien dat de km stand overeenkomt met alle onleesbare papieren. De wagen is grondig nagezien door de Meister, gekeurd TUV en voorzien van een H-kenteken, vervolgens vorige week getaxeerd en goed bevonden, door de zeer kritische Duitse keurmeester een B toegekend, wat betekend goed.
Ben zelf bij de keuring aanwezig geweest, en het belangrijkste viel me niet tegen Roest ! gelukkig maar 1 plek rechter achterscherm, in het verleden al eens een nieuw stukje linker bodemplaat vervangen, en wel wat vliegroest hier en daar, tijd voor de ML en 1000 van Dinitrol.
Maar hoe eet je een olifant, hapje voor hapje, ben dus nu begonnen de wagen naar mijn zin te maken, zoals :
Koplampen vervangen, stevig H4 en H3 gemonteerd ( zo donker in Duitsland ) mooie Becker, alles gesmeerd, schoongemaakt enz enz.
Jammer dat ik nog niet veel kan rijden, heb geen winterbanden, kan niet wachten.
Ik laat regelmatig wat van me horen en zal een paar foto,s maken, ik hoop dat ik af en toe wat mag vragen ?
Ik zie dat er heel veel W123 dokters bij de club zijn, mischien wil een dokter me af en toe wat raad geven.
Groeten,
Peter uit het koude Haselunne in Duitsland.