De pomp staat nu goed. Het is gelukt!
Ik heb de pomp steeds gelost en vast gezet, dat heb ik bijna 20 keer moeten doen. Het afstellen luistert heel nauw.
Het probleem met het met de hand stellen is dat je de pomp zo los moet maken dat hij met de hand te stellen is, maar dan zit de kans erin dat je het punt voorbij schiet. Dus alles opnieuw stellen. Aangezien ik steeds twee bouten los en vast draaide wilde het zo zijn dat ik "klaar" was dan pas alle 4 bouten vastzette, ineens de timing niet meer klopte.
Met een hevel op de pomp zou je de pomp nauwkeuriger kunnen stellen door de langere slag, en de pomp kan dan redelijk vast kunnen blijven aan het blok. Dat geeft ook niet die afwijking na het vastdraaien van alle bouten.
Maar zoals ik zei het is uiteindelijk gelukt.
Ik had iemand mijn auto laten besturen terwijl ik erachter reed. We reden binnen en buiten de bebouwde kom, en naar huis ook de snelweg genomen. Boven de 110kmpu weer wat rook maar ik laat het voorlopig zo. Verder prima, wat je kunt verwachten van een 200D.
Bedankt Govert. Wanner kom je eens langs op de club?
Twee filmpjes gemaakt:
Krukas op 26graden voor BDP.
Het resultaat van het draaien van de pomp: