Van de week heb ik mijn nieuwe W123! opgehaald, het is net als mijn vorige een betrouwbare 230E uit 1984, alleen nu mooier en luxer Mijn oude wagen is naar een maat van mij gegaan, hij is ondertussen ook lid van het forum
- 230E 1.2 (800x600).jpg (253.25 KiB)
- 230E 1.1 (800x600).jpg (358.74 KiB)
- 230E 3 (800x600).jpg (223.45 KiB)
- 2013-03-08 16.48.10 (800x600).jpg (293.34 KiB)
De wagen is origineel afkomstig uit Frankrijk, in 1988 is hij naar Nederland gekomen. Mercedes dealeronderhouden tot 290.000km, daarna altijd onderhouden bij een garagebedrijf. Ik ben de vierde eigenaar.
De nieuwe 230E is voorzien van elektrische ramen voor, elektrische rechter spiegel, elektrische antenne, 5-bak handgeschakeld, zebrano middenconsole, stuurbekrachtiging, verstelbare koplampen, verwarmde achterruit, spiegels met verlichting in beide zonnekleppen, verlichting in achterkabine, centrale deurvergrendeling en startonderbreking.
De wagen heeft voor het oog geen roest en staat netjes in de lak. Dorpels scharnierbakken en bodem zien er goed uit zoals ik nu kan beoordelen, maar er zal vast wel ergens roest zitten . Een klein deukje in het achterscherm, maar deze valt haast niet op. Wagen is voorzien van nieuwe motorsteunen, remschijven + blokken rondom en een nieuwe radiateur.
De motor loopt erg netjes, en trilt vrijwel niet als die stationair loopt, ook de oliedruk staat boven de 2bar bij stationair toerental. Opzich wel netjes als je je bedenkt dat er intussen al 340.000km op de teller staat
Maandag ga ik een set chrome parafaanroosters ophalen en monteren, en daarna wil ik nog chrome achterlichtlijsten gaan monteren. Ik zit ook te denken aan van die luxaflex voor tegen het achterraam, maar daar moet ik nog even over nadenken.
Voor de rest ga ik volgende week het luchtfilterhuis netjes maken, nieuwe lucht- en oliefilter plaatsen + nieuwe bougies. Kost niet veel en altijd mooi als dat er iig nieuw in zit....
Gr, simon
Oh ja, hij heeft ook armsteunen voor en achter
Ik had ook nog een vraagje; m'n koelwatertemperatuur blijft net onder de 80graden steken, is dit een normale temperatuur met deze buitentemperaturen, of heeft het misschien te maken met een slecht werkende thermostaat?