Mijn naam is Henk en ben sinds 2 jaar de trotse bezitter van een 230CE uit mijn geboortejaar 1984.
Het is een (labrado) blauwe, met electrisch schuifdak, blauw interieur en automaat.
- CIMG1807 - kopie (1024x680).jpg (538.32 KiB)
Toen ik de auto kocht stond hij op vreselijk lelijke lichtmetalen velgen. Dus gelijk naar de sloop en daar een knap setje kroonkurkvelgen gehaald. Verder zat er wat klein detail werk aan zoals stoelvergrendeling en versleten gordels. Voor de veiligheid ook direct maar nieuwe remschijven/blokken/slangen. Meeste onderdelen redelijk eenvoudig op de sloop gevonden.
Verder probeer ik elke zomer het een en ander aan te pakken. Zo heb ik afgelopen zomer de voorwielophanging onder handen genomen. (nieuwe draagarmrubbers, fuseekogels, en bovenste draagarmen). Vooral de fuseekogels waren een pittig klusje, maar uiteindelijk op eigen kracht gelukt.
Deze zomer staat het vervangen van de nokkenas en het bijwerken van wat kleine roestplekjes op het programma. Ook het dashboard vertoont de bekende Mercedes kwaaltjes, dus die komt misschien ook aan de beurt.
Verder is het een oude auto, dus ik heb de komende jaren nog genoeg te hobbien aan de auto.
Groeten Henk