Hoi , zal mijn alu profiel onderkant deur even laten zien hadden ze bij Mercedes dit maar fabriek af zo gemaakt , dan had ik geen roest gehad in mijn 24O td
Als ik de onderkant van mijn deuren bekeek , wist ik zeker dat ik een echte W123 heb , roest :
Na de deuren eraf genomen te hebben en de rubbers eruit gehaald , zag ik dat enkel het profieltje van de rubber opgeroest was en de deur zelf goed was , waarschijnlijk heeft de dinitrol zijn werk wel gedaan waar het zit natuurlijk , en het profieltje heeft mr dinitrol nooit gezien .
Bruine plekken op foto is de dinitrol , heb de binnen plastiek achter de bekleding even weggehaald.
werkwijze :
Met een snijschijf 0,8 het profieltje ( roest weggeslepen ) en de deur goed zuiver gemaakt.
Onderkant spuiten met goede primer , ik heb metaflex rust safe gebruikt omdat ik deze goed vind , goede corrosiebescherming , 600 uur zoutsproeitest ,... maar er zullen vast andere merken ook goed zijn.
Na deze 3 maal aangebracht te hebben , kwestie van zeker te zijn
Alu stoplat 125 ( vloer en teglwerk , zal beroepsmisvorming zijn ) beetje inkorten in de breedte , op lengte maken , bochtje inzetten ... en klaar
Dan een ms polymeer kit / gebruik zelf soudal high tack , aanbrengen in een lijn op de plaats waar het profiel komt , profiel erop even polymeer netjes bijwerken en laten drogen , en komt nooit meer los
Nogmaal metaflex of goede alu primer aanbrengen zodat het geheel goed beschermd is voor verdere afwerkingslakken , polymeer is namelijk goed overschilderbaar .
Alles op kleur afgewerkt en nog drie te gaan
Moet nu nog enkel de deur rubber plaatsen , zal een dezer dagen gebeuren .
Weet wel zeker dat dit een perfecte oplossing is voor roest als ze mijn 24O td binnen 150 jaar vinden liggen er enkel 4 alu profieltjes
gr Sam