Dames en Heren,
Sinds een tijdje heb ik dat mijn M110 gewoon niet netjes wil lopen. Hij loopt zeg maar op 5.5 cylinder. Waarom 5.5? Af en toe krijg ik een backfire in het uitlaattraject... niet continue echter. Gewoon af en toe een plofje. Je voelt 'm ook af en toe schokken als je stil staat voor een stoplicht (zeker met de automaat in D). De rotor en verdelerkap heb ik inmiddels al vervangen, volgende op de lijst zijn eigenlijk de bougiekabels en bobine. Het is op het moment meer een soort van "alles is 30 jaar oud, dus ik vervang het maar gewoon". Maarja... dat gaat wel aardig in de papieren lopen natuurlijk. Hebben jullie misschien een idee waar het probleem zou kunnen zitten?
Een aantal extra gegevens:
- Hij heeft een tijd heel rijk gelopen (afgesteld op valse-lucht-basis) hij staat nu echter weer zoals het hoort. De boel is afgesteld door mensen met wat meer verstand van de Benz dan ik.
- 4000 km geleden zijn de bougies vervangen en kleppen gesteld.
- Het schokken/hikken lijkt bij warme motor erger dan bij koude motor (maar ja... dat kan wellicht ook met het verhoogde toerental verschuild worden)
- Het verbruik schommelt tussen 1:7 & 1:8
- De rotor en verdelerkap heb ik vorige week vervangen, ik merkte weinig verschil (Merk: Bosch)
- De bougiekabels heb ik aan de multimeter gehangen, weerstand: ~1.1 kOhm (Merk: Beru)
- Mijn automaat schakelt de ene keer hard, de andere keer zacht... (vaker hard dan zacht). Vacuüm van de interieuraccessoires is al gecontroleerd. Modulator houdt vacuüm. Ik zou eigenlijk bijna zeggen dat een vacuümprobleem uitgesloten is... maarja, dan had de automaat wel normaal/zacht geschakeld lijkt me? Iemand enig idee waar ik verder nog vacuümlekken zou kunnen vinden?
Alvast bedankt!
Gr,
Robin