Hallo,
Ik rij al vijf jaar een Mercedes 250 op LPG, de auto rijdt altijd prima maar heeft kuren als het vochtig weer is.
Mijn auto staat in een verwarmde garage box en heeft inmiddels 168.000km waarvan 62000km op LPG.
Vanochtend was het weer raak, ik rij de auto door de regen en hij stottert telkens als ik optrek. Net alsof hij uitvalt maar meestal gaat het goed en als de motor na ca. 10 minuten warm is dan heb ik helemaal geen problemen. Nu reed ik weg en waren er al enkele keer een schokkerig gevoel als ik begin op te trekken bij het overschakelen. Na 1 kilometer schokte hij weer en viel de motor uit. Ik heb meteen op benzine overgezet en gestart waarna ik weg reed en na 1 kilometer weer op LPG overgeschakeld. Verder geen problemen gehad omdat hij toen warm was.
Dit probleem heb ik al zeker twee jaar en ongeveer een dik jaar geleden heb ik nieuwe bougie kabels gekocht en geplaatst . Helaas was dit geen oplossing en denk er aan om de verdeelkap ook te vervangen, maar als dit niet helpt wil ik me het geld liever besparen.
Wie heeft een antwoord hierop of een mogelijke analyse voor dit probleem, ik ben benieuwd naar jullie ervaring/kennis.
Groeten, Bert