ik was even met de dynamo bezig mn lampje ging af en toe flauw branden
dus gas geven en stationair ff kijken wat er geladen werd
nou gaf ik even vol gas om te kijken wat ie lade en toen ik het gas los liet hoor die ik meteen geratel
dus meteen de motor uit kijken of er een lager van de dynamo stuk was ect. of dat de fisco vin te veel speling had gekregen niks te vinden
dus maar weer starten en plof een back fire idee dus uit en rondom kijken niks
dus weer starten en nu niet meer rond willen ik hoorde het relais wel maar de motor wou niet rond gaan dus ff meten op de accu en tijdens starten zakte de spanning onderuit naar 8 volt dus dat klopt niet
dus ff kijken of ie wil tornen nee wou ie niet dus de angst begon werkelijkheid te worden
maar eerst ff kleppen deksel er af kijken misschien staat ie op compressie waar ik hem net door heen kon trekken
dan maar de bougies er uit 1 en 2 gingen mooi wel olie op de zuigers maar goed dan nummer 3 als een huis zo vast dus iets motiveren en hij ging er uit maar niet van harte toen zag ik dat er iets tegen de bougie heeft gezeten nou maar ff kijken naar de ander bougies die waren mooi schoon
dus het probleem zit in cilinder 3 grrr ff een flike gvd moment
nou maar ff overleg gehad met sander (zoon van wiebren) die heeft ff gekeken we durven nog niet te zeggen wat er gebeurt is een klep of iets anders maar wel wat vast staat dat de motor er uit moet en nu ff goed gemaakt moet worden
dus ik zal mij volgen de week ff helpen om de motor er uit te halen en dan zullen we wel zien wat er aan de hand is met de motor maar het zal wel uitdraaien op een revisie
maar ik houd jullie op de hoogte
gr pascal
- bougie
- IMG_20131124_145611.jpg (80.64 KiB)