En dan wordt het ongeveer een half jaar stil rond de wagen en dat is het enige gat in zijn historie. Want rond April 2000 staat de Benz hier achter de hoek TE KOOP en op 26/06/2000 neemt T. Long zijn nieuwe voertuig in ontvangst nadat hij 170.000Bf heeft neergeteld. De 2e eigenaar geniet ervan tot hij in 2001 voor een 1/2 jaar vertrekt naar Dakar voor zijn werk.Of ik plaats wist om de wagen te stallen voor die tijd?? Nu hebben we hier in het gebouw plaats voor 5 wagens in de garage dus een plek achteraan was rap gemaakt. Een half jaar werd een jaar en Dakar werd, ik dacht Dubai of toch in de buurt. En ik begon meer en meer interesse te tonen in de wagen, het zand werd hier en daar verwijderd, kan gebeuren als je aan de dijk woont, kleine dingen werden gemaakt. Kleine tochtjes werden grotere en toen kwamen de worden:" I haven't got a clou when I return, what the hell, you love the car, it's yours, enjoy it!!!! Tot op heden heb ik hem nog maar 1 keer terug gezien
Sinds 2002 dus in mijn bezit, ongeveer 175.000 km op de teller. Een paar jaar wordt het een en ander aan gedaan en rond 2005, gaat de POLO kapot en wordt de Mercedes 2e wagen, de nummerplaat EQT799 wordt op 25/04/2005 wordt aan de Mercedes toegekend en op 29/11/2013 wordt deze officieel geschrapt omdat de wagen volgend jaar op O-plaat wordt ingeschreven. Tussen 2002 en inschrijving werd de wagen 's zomers ingezet als vervangwagen, de Polo had de "slechte" gewoonte om 1 maand in de zomer "pech" te hebben .
Op 18.07.2006 worden we dan lid van het forum en beginnen de grotere werken aan de wagen.
Een overzicht van de projecten:
== Op 11/03/2007 wordt het 1e topic geplaatst over . Een tijdelijke oplossing die werkt, mits je zuurvrijeelastische kit gebruikt weet ik nu. Want in mei 2010 volgt dit topic want er moest een rond de achterruit.
== In maart 2008 gaan we dan een beetje confort toevoegen en monteren we Alles werkt tot op heden nog perfect.
== plaatsen, ik was op de sloop een rechtsgestuurde 280 coupe tegen het lijf gelopen, daar werden het klokkenspel en de achterbank leuning van mee naar huis genomen. Ook het stuurwiel van een W126 die er naast stond verdween in kofferbak. Ik sla mezelf nog altijd voor het hoofd dat ik die passagiersstoel niet heb meegenomen. Maar omdat hij zo vies was en nat ........ godver de godver, een UK stoel links is beter dan een EU stoel, hij zat nog perfect.
==In mei 2009 beginnen we aan , over de 1e roest die behandeld wordt.
== Op het einde van dat jaar hebben we de en hebben we het
== Op 30 mei 2010 begint dan de grote "roesttauratie" en gaan we van start met de 1e reis voor een maand vakantie bij Toontje. loopt over verschillende jaren.
== Op 09/01/2012 starten we dan het Tijdrovend was het idd.
Veel moest er niet meer aan gebeuren, hij rijdt goed en buiten het reguliere onderhoud is er eigenlijk niets meer aan gebeurd.
Sinds een paar weken staat de wagen in mijn honk dat ik samen met nog een paar mensen heb. Beter gekend als . Dat staat hij tussen zijn "vriendjes", Fiat Dino, MG, Mustang, Jeep, Landy, A310 en niet te vergeten het bolleke.We hebben gisteren daar dan ook het laatste projectje afgerond, maar dat staat nog niet op het forum.
TO DO's??? Zeker
-Motorklep herspuiten
-versnellingsbak olie en filter (TD 2014????)
-schuifdaksnorren
-en eindelijk die Zebrano middenconsole er eens in
We hebben nog tijd, all we need is money
- Benz.jpg (43.1 KiB)