MajikSimon :
Er zitten wel wat goedkooprijders hier op het forum. Ze zijn te herkennen aan het kleine aantal posts die vragen om raad bij hun APK-afkeur, ze vragen naar een garage of ze verkopen iets. Hun probleem is vaag omschreven en er komt nooit een opheldering wat het probleem nu precies is.
Ik denk dat ze in absolute aantal zelfs de echte liefhebbers hier overtreffen. Inhoudelijk brengen ze niets nieuws, dus ze worden snel over het hoofd gezien.
LPG-rijders (sorry als ik hier ook tegen wat schenen stamp) : maar de meesten daarvan hebben het ook wel gedaan omwille van de regeling. Ik zie anders weinig redenen waarom je bijvoorbeeld een 230E zou ombouwen. Verbruik op benzine valt goed mee (1 op 10 gemiddeld) en alle kosten rond gas erbij gerekend ga je toch al flink wat mogen rijden om de kosten eruit te halen.
Van een jaguar of een amerikaan (of een 250 ) begrijp ik het meer. Zelfs al is het je 4e wagen en rij je uitsluitend voor de hobby : in ongeveer 1 zomer is die investering compleet terug gewonnen met het verbruik van die karren op benzine. Dus voor die mensen is het echt wel pijnlijk. Keuze tussen veel en dure benzine of keuze tussen veel taksen
Diesel is moeilijk om een mening over te hebben. Er gaan goedkooprijders bijzitten, maar er zitten minstens evenveel dieselliefhebbers bij. Recentelijk heeft een maat van mij een 300D gekocht, het moest een diesel zijn, want die klinken zo supermooi en rijden relaxer (volgens hem). Nu zijn die mensen ook gechareld.
Maar het belangrijkste (wat je zelf zegt): er zijn geen winnaars. Dit had mooier en beter opgelost kunnen worden. Zeker omdat jullie zowat overal al nummerplaatherkenning hebben. Je kan dan mooi een onderscheid gaan maken tussen hobbygebruik/2e (of zelfs 3e, 4e, ...) wagen en eerste wagen. Aan jullie om een mooi systeem uit te werken.