ben al eerder lid geweest maar heb een aantal jaren geen W123 gereden (W201) en dus hier niet actief geweest.
In december 2013 gelukkig weer een W123 aangeschaft, een 280E ditmaal, waarmee een lang gekoesterde wens in vervulling is gegaan. Een 79er in Milan Bruin met Pargemant pullman interieur. Hij heeft 220k gereden inmiddels, maar is heel netjes onderhouden en de staat is zeer mooi, ook van binnen.
Wellicht is de auto hier wel bekend, ik ben niet de eerste Nederlandse eigenaar en heb in het verleden al contact gehad met de toenmalige eigenaar (volgens mij ook lid geweest) om te proberen deze auto te bemachtigen. Nu, via een andere eigenaar, dus alsnog gelukt.
De van oorsprong Duitse auto is mooi uitgerust met de volgende opties:
220: rear door contacts
260: type destination on trunk lid - elimination
410: electric sliding roof
430: headrests in the rear, left and right
466: central doorlocking systeem
502: outside rearview mirror, on the right
511: Becker Mexico radio cassette stereo MW/USW
531: automatic antenna
570: front folding armrest
591: green heat-insulated glass all round
640: aluminum disc wheels (barrock)
682: fire extinguisher
732: wood trim, Zebrano
812: Speakers in rear
835: coir mats
876: inside light in rear
Toen ik de auto kocht was hij (helaas) nog uitgerust met een gasinstallatie, die heb ik inmiddels verwijderd en hij is ook al hergekeurd. De aangerichte schade is door de vorige eigenaar al hersteld, hij heeft een paar duizend km geleden een volledige koprevisie (met nieuwe kleppen, zittingen etc) gehad. De rekening (meer dan 3k!) heb ik er bij. Ik heb sinds begin december al een aardig lijstje afgewerkt om hem helemaal goed te krijgen; oa nieuwe apk en beurt, trekhaak gedemonteerd, electrisch schuifdak gerepareerd, electrische antenne gerepareerd (nog niet perfect, wellicht alsnog vervangen), nieuwe bougies, kleppen gesteld, gaspedaal-inrichting (stangetjes) gesmeerd, remblokken vervangen, stuurdemper vervangen etc. Het to-do lijstje is nog niet leeg, hij staat voor nog wat te laag op zijn wielen in mijn ogen (veren vervangen?) en ondanks dat de auto een dinitrol behandeling heeft ondergaan en de meeste bekende plekken perfect zijn (kriksteunen, spatbordranden etc) zijn er wel wat puntjes te vinden, met name onderaan de portieren bijrijderskant en een plekje onder het achterraamrubber, dat moet deze zomer worden aangepakt. Verder heb ik de chromen strips onder de achterlichten erop gezet (zat zwart, dus niet origineel voor 280E) en een leren stuur uit een W124 gemonteerd.
Ik ben verder nog op zoek naar een originele toerenteller om te installeren (het is een handbak, toerenteller dan wel heel fijn) en ook de origineel meegeleverde brandblusser zit er niet meer in, dus die zou ik er graag weer bij vinden. Ik zal zo meteen ook wat fotootjes erbij zetten, ik weet dat dit gewaardeerd wordt..
vr.gr. Peter
- w123 forum 1.jpg (251.47 KiB)
- w123 forum 2.jpg (285.85 KiB)
- w123 forum 3.jpg (303.17 KiB)
- w123 forum 4.jpg (343.22 KiB)
- w123 forum 5.jpg (261.49 KiB)
- w123 forum 6.jpg (252.98 KiB)