Hallo Allemaal,
Het probleem:
Ik ben aan het zoeken naar het lek in het vacuüm systeem van mijn 300TDT ('85). De vacuümpomp en rembekrachtiger werken, evenals het uitzetten van de motor met contactslot. De automaat schakelt behoorlijk lomp en de andere gebruikers (centrale deurvergrendeling (CV), verstelbare koplampen) van vacuüm doen het niet.
Wat weet ik al:
Als eerste wil ik alles wat niet bij de motorsturing hoort afsluiten zodat ik weet of het in de motorsturing zit of in een van de andere gebruikers. Er zit een enorme kerstboom van vacuümleidingen, opsplitsingen en relais gekoppeld aan de motorsturing en ik zie maar een leiding die naar iets anders gaat: vanaf de dikke vacuümleiding tussen vacuümpomp en rembekrachtiger gaat een kleine leiding naar een viersprong, waarvandaan een bruine leiding met blauwe streep schuin onder de rembekrachtiger door het schutbord verdwijnt. Trek ik die bruine leiding met blauwe streep eruit en dop ik het gat in de viersprong af, dan doet de hele motorsturing het nog, echter krijg ik de motor met contactslot niet meer uit (anders wel).
Wat wil ik concreet weten:
1. Zit de splitsing naar andere gebruikers onder het dashbord en is het goed bereikbaar?
2. Wie weet/heeft een "volledig" vacuümschema (nu heb ik een Amerikaans motorschema en twee CV schema's) en of kleurverklaringen van de leidingen?
3. Waar zijn gemakkelijk de dikke rubberen koppelstukjes en nieuwe vacuümleiding verkrijgbaar?
4. Loont een handvacuümpomp voor dit soort foutzoeken of kom je met afdoppen er ook wel?
Alvast bedankt en groet, Geert