Hoi Maikel,
Ik heb jarenlang in een handgeschakelde 280E van 1972 gereden en heb daarna ook nog een 280E automaat van 1974 gehad. Fijne auto's.
Waar ik met allebei wel last mee heb gehad is de electronica. Allebei stopten ze er soms ineens helemaal mee (lastig bv halverwege de inrit van een parkeergarage, of op de Waalkade in Nijmegen... sta je mooi te kijk
)
Deze modellen hebben nogal wat electronica, dat werd vanaf 1976 weer een stuk minder.
Verder is roest natuurlijk het belangrijkste, zelfde als bij een W123, dit is bepalend of de auto nog te redden is.
Verder, de 280 hadden een ander soort bekleding dus het is wel een plus als deze in goede staat is, is anders moeilijk t evinden (voordeel is wel dat de 280 bekleding ook sterker was dan de normale bekleding vanaf 1972).
De kleur... ja daar valt over te twisten, vind dit blauw persoonlijk erg lelijk, maar dat is persoonlijk.
zoals al gemeld, een vochtige auto (van binnen) voorspelt niet veel goeds, goed de bodem nakijken.
O ja, het verbruik, ik reed met mijn handgeschakelde 1 op 7,8 op Benzine, op gas ongeveer 1 op 6 met een vlotte rijstijl.
Veel succes, Mathieu