Goeiemorgen Benzers.
Sinds de aankoop van mijn 200D had ik reeds een schurend geluid, net of de remmen constant schuurden tegen de remschijf.
Bij de Belgendag bij Toontje vorige week de auto eens op de brug gezet, gestart en in 4de laten lopen om te zien waar het euvel vandaan kwam.
Ik zat spijtig genoeg hoog en droog opgesloten in de auto terwijl anderen het schurend geluid aan het onderzoeken waren.
De oorzaak lijkt gevonden te zijn: het differentieel.
Ik heb gisteren al eens een beetje rondgesurft tijdens de werkuren
om het één en ander op te snorren.
Volgens de deskundige kennis van MB280E dien ik (niet noodzakelijk wel) het differentieel te gaan vervangen teneinde van het schurend geluid vanaf te zijn. Ondertussen kan ik dan ook mijn steekassen eens een goeie beurt geven
.
Maar... ipv te zoeken naar een origineel differentieel voor een 200D speelde bij mij de gedachte of het niet mogelijk was om een ander differentieel te steken ? Eentje die ervoor zorgt dat ie minder toeren maakt of die a.h.w. een 5de vitesse voorstelt ? Wie o wie heeft hier ervaring mee ?
Ps: ik heb géén gesloten differentieel want er lijkt nog verschil op te zitten door de jaren heen.
Indien het bovenstaande bij dromen zou blijven en iemand een goed werkende diff. heeft liggen...
Gegroet !
Bart
Ein W123 fährt immer, wo eine StraBe ist.