Hallo allemaal,
Daar ben ik weer, met de OM621 in de boot Ik heb al ergens een voorstelrondje gedaan, en omdat alles in de regel zo lekker loopt met het blokje, ben ik niet heel actief hier.
Maar, nu kan ik wel wat hulp gebruiken!
We zitten op de boot (vakantie), en het stationair toerental wilde ineens wat langzaam zakken naar nomaal, en blijft nu, een dag later en 6 draai uren verder, op 1500 toeren hangen. Motor is duidelijk van slag, klinkt boven de 2000 toeren niet lekker (pingelt lijkt wel), en rookt. Toerental afstellen is ook niet zo direct als normaal het geval.
Dus, ik denk dat het membraan uit de pomp stuk is, er valse lucht de motor in komt, plus wat olie uit de pomp. Er zit nog olie in de pomp, maar wat minder dan toen we begonnen met varen (ik peil dat met een ty-rap). Er is dus echt wat olie weg...
Nu dan mijn vragen: wie kan mij helpen aan een membraan? Mercedes? Zoja, kan iemand mij het onderdeel nummer geven? Ik zit wat onthand, aan boord.... maar zou denk ik nog wel het pomp plaatje kunnen fotograveren als dat nodig is....
Kan wel naar MB Utrecht, het bestellen, en ook ophalen lukt wel. Lig momenteel vlakbij de thuishaven waar de auto staat. Alleen, wat te bestellen?
Alle hulp is welkom, we zouden graag snel weer varen (en zoals het nu draait wil ik zo min mogelijk uren klokken).
Dank alvast!
Groet,
David