Goedemiddag allen,
Ik zit met een probleem, ik heb een tijdje geleden een hele mooie USA W116 450se erbij gekocht maar nu begint inneens de motor raar te doen. Er zit geen gasinstallatie in, ik rij gewoon op benzine.
Koud starten gaat perfect en de motor draait dan prima, het begint als de motor warm wordt. Het gekke is dat dit niet altijd is, soms doet die het de hele rit gewoon perfect. Als je dan de motor 2min uit zet en dan weer aan is het vaak dat die oppeens heel rottig loopt, alsof hij een aantal cilinders over slaat. Hoge en lage toeren maakt dan geen verschil.
Als ik de motor weer uit zet en vrijwel meteen weer aan, dan is het soms weer verdwenen maar niet altijd.
Ook opmerkelijk is dat de koude start perfect is, maar als de motor warm is start die meestal heel moeilijk, dan moet ik gas bijgeven om hem niet uit te laten vallen. Wederom is dit euvel niet altijd aan de orden, soms start die warm gewoon prima.
Boegies, verdelerkap en rotor zien er goed uit, de kabels zijn pas vervangen. Ik heb een onsteking met puntjes.
Ik heb het idee dat het iets met de ontsteking is maar ik kom er niet echt uit. Mijn W123 werkt op dat gebied anders, electronische ontsteking.
Kan iemand mij vertellen waar ik de oorzaak van dit probleem het beste kan zoeken??
Ik hoor graag of jullie suggesties hebben, alvast bedankt daarvoor!
Gr, simon