[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
lekke koppakking of gescheurde cylinderkop? : Diesel Specifiek - 3

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 05 dec 2024, 04:14

lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Specifieke zaken omtrent het rijden op diesel kunnen hier geplaatst worden zodat we alle zaken omtrent diesel hier verzameld hebben staan.

Re: lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Berichtdoor Wiebren240D » 02 mei 2016, 14:31

Hallo Frank

de cilinderkop bouten moeten 9 m.kg aangetrokken worden dat is 90 nm wel de kopbouten in een bakje met olie leggen en dan erin zetten.

wens je suc6 met herstel
met de groeten an Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Berichtdoor Frankie68 » 02 mei 2016, 14:54

hoi wiebren

ik bedoelde de imbus bouten van de tuimelaarbrug , niet de kopbouten zelf
Frankie68
 


Re: lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Berichtdoor Wiebren240D » 02 mei 2016, 16:00

Hallo Frank

dat 3,75 m.kg nooit geweten ik zet ze op gevoel gewoon vast nog nooit wat mee gebeurt.

met de groeten van Wiebren ut Snits
Avatar gebruiker
Wiebren240D
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 4191
Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
Woonplaats: Sneek
Roepnaam:
Type wagen: Pagode W113
Bouwjaar: 1966
Automaat: Nee
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Berichtdoor Govert » 02 mei 2016, 23:32

De bouten met 40 Nm (imbus) of 45 Nm (zeskant) vastzetten.
Avatar gebruiker
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 6330
Geregistreerd: 21 nov 2005, 20:11
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Nee
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: lekke koppakking of gescheurde cylinderkop?

Berichtdoor Frankie68 » 03 mei 2016, 10:09

dank je boys! :handgestures-thumbup:

de om617 zit weer in elkaar

de kopbouten kon ik na 3,5 jaar nog een stuk vaster draaien..

dit kwam omdat ik de laatste 90gr slag niet helemaal durfde te maken denk ik

enfin, we zullen zien.. hij rijdt gewoon prima voor de rest, al jaren


op naar de coupe! de laatste loodjes :silly:
Frankie68
 

Vorige

Keer terug naar Diesel Specifiek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 2 gasten