[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 483: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/bbcode.php on line 112: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4822: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4824: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4825: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4826: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3904)
T-model het mooist! : Algemene vragen over jouw auto - 4

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 26 nov 2024, 06:43

T-model het mooist!

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:T-model het mooist!

Berichtdoor Weizengelb » 15 aug 2006, 16:27

Inderdaad over smaak valt niet te twisten.

Als het geld niet uitmaakt wat kies je dan?

Als je altijd alleen in de auto zit of met zn. 2en is een coupe geen slechte keus. Als je wat groot bent kun je wel last hebben van het lagere dak (vooral als er een schuifdak inzit).

Als je soms met meer mensen bent en ook nog eens wat bagage hebt die je veilig in de auto wilt opslaan is een sedan natuurlijk ideaal.

Als je echt grotere en zwaardere dingen wilt vervoeren of nog meer mensen is de T serie natuurlijk beter. nadeel kan wel zijn dat de bagageruimte in open verbinding staat met de rest van de auto en dat met een raampje intikken alles weggehaald kan worden.

Ik heb de T ook altijd mooi en practisch gevonden. helaas zijn ze nu wel erg duur ja, onevenredig zelfs.
Een paar jaar geleden heb ik nog een 300TD turbo gesloopt...
In principe hebben de meeste mensen nu geen T nodig omdat de auto's te duur zijn om er grote spullen mee te vervoeren (verhuizing, kasten etc.).
Om wat meer kinderen mee te kunnen nemen is een T met 3e bankje wel handig (hoewel ik als kind altijd ziek werd als ik achteruit moest rijden).
Zitten er trouwens gordels op zo'n 3e bankje? binnenkort moeten kinderen zelfs in kinderzitjes zitten of niet?
Die nieuwe regels gingen best ver geloof ik...:S
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Berichtdoor MarceldB » 15 aug 2006, 18:14

MarceldB

Berichtdoor JohndeWinger » 15 aug 2006, 23:52

Je moet er in zitten Marcel en niet in liggen :laugh: ;) :)

Gr John.

Groeten van John uit het mooie Drentse Zuidwolde

Mercedes Benz: The best or nothing
JohndeWinger
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Heckflosse
Bouwjaar: 1967
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor janbenz1 » 16 aug 2006, 18:24

Alleen de laatste reis, dan kun je er bij liggen.:(

Maar dan wel in stijl!:P :P :P :whistle:

Groet jan.B)
janbenz1

Berichtdoor Govert » 13 okt 2006, 14:12

<br><br>Post edited by: xxx, at: 2010/03/23 13:44
Govert
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.

Berichtdoor Motormongool » 18 okt 2006, 19:56

Mmm, zelf rijd ik in een Sedan, 'omdat m'n vader er jarenlang in reed' . Je kent dat wel, jeugdherinneringen, de autovakanties, de specifieke geluiden zoals van de 'zingende' veren van de kofferbak, het geluid van de deuren als je ze sluit of die heerlijke Dieselsound, vooral goed hoorbaar in een smalle straat met de ramen open en geen motorkapbekleding :P Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik de T mooier vind als model, mooier zelfs dan een zwarte Audi 100 Avant. Een W124 T is ook een hele mooie optie, misschien als m'n volgende auto :woohoo:
Maar dan die C... mixed feelings. Het is dat het een MB is... De combinatie van model, buitenmaten en de hoeveelheid chroom... Blijft toch een soort kermisauto in mijn ogen.
Onwillekeurig kijk je altijd of er wel zo'n plastic hondje met zo'n schommelend koppie op de hoedenplank staat en Frans Bauer uit de stereo klinkt. Ik voel altijd een beetje medelijden als ik zo'n auto zie staan, alsof ik 'm hoor zeggen:'ik kan er ook niets aan doen dat ik een beetje mislukt ben...'

Ik denk dat het iets met leeftijd te maken heeft, of beter gezegd: geestelijke leeftijd. Je koopt een T omdat je die mooi en/of praktisch vindt, bijvoorbeeld vanwege de kinderen. Een Sedan als je er niet zoveel hebt of als ze wat groter worden. En zijn ze de deur uit en ben je zelf intussen pensioengerechtigd of omdat je nu eenmaal graag wil worden gezien in zo'n (in mijn ogen) belachelijke auto, dan koop je een C :laugh: Vergelijkbaar met mensen die als ze willen motorrijden dromen van een 'echte Harley'. Daar ga je met goed fatsoen toch pas op rijden als je geen wilde haar meer op je hoofd hebt, het buiten droog is, 20 gr. Celcius en niet teveel verkeer.. Anders koop je wel een Buell. (het o zo lekkere zustermerk met een Harley blok )

Al moet ik zeggen dat toen ik een aantal C-eigenaren bij de TD ontmoette ze in het echt reuze meevielen B)<br><br>Bericht gewijzigd door: Motormongool, op: 2006/10/18 20:49
Motormongool

Berichtdoor Rob Holewijn » 18 okt 2006, 20:52

Bij die van Govert is het de T van 'T einde
Rob Holewijn

Berichtdoor benedendijker » 18 okt 2006, 23:49

Hoi mensen,
Het verhaal van De T model is weer aardig opgerakeld, en T model is mooi maar je hebt er niets aan als je met een aandrijfas staat die aan gort is. Op die momenten kun je beter een sedan of coupé hebben, als daar de aandrijfassen tenminsten wel goed van zijn .
Het maakt mij niet zoveel uit of het nu een S, C, of een T is hij moet me van A naar B en weer terugbrengen naar A. De rest is niet belangrijk ik heb gekozen voor een 300D model omdat deskundigen mij adviseerden om een 300D te nemen vooral om zijn sterke motor.
Merkwaardig genoeg kwam ik alleen maar 300TD modellen op mijn zoektocht tegen die fatsoenlijk waren.
Maar als T model bezitters vinden dat ze het mooiste model rijden dat moeten wij ze die eer gunnen, maar ik krijg vaak de opmerking wat een grote bak rij jij.
De mensen weten kennelijk niet dat ze allemaal even lang zijn exlusief de bumpers dan van de USA modellen.
met groeten Ad ([color=#0000FF]Benedendijker)[/color]B) ;) :)
benedendijker

Berichtdoor Jamal » 19 okt 2006, 08:56

Hoi Ad...kan het niet helpen om even te reageren. Dus je hebt puur gekozen voor die auto vanwege de 300D motor?? Omdat ie zo sterk is??? Nou zijn de meningen daar sterk over verdeelt. In Marokko bijvoorbeeld is de 240D de allerbeste motor. Minder power maar veel betrouwbaarder als de 300D. Natuurlijk ben ik de discussie aangegaan waarom dat zo is...En hun verklaring is; Omdat in die busjes van toen (207), autoambulances en nog meer van die dingen voor het zware werk, meestal een 240D blok zat. Die dingen zijn zeer betrouwbaarder en als je ziet wat ze er allemaal mee doen krijg je vanzelf wel respect voor de 240D motor. En om maar natuurlijk niet te spreken over de taxi's die de hele dag met 7 man crossen. Tsja ...ieder z'n mening zou ik zeggen...;)
Jamal

Berichtdoor Hans230CE » 19 okt 2006, 16:02

kijk nu zelf naar die laatste foto, als je geen verhuiswagen nodig hebt, dan ........
Ze zijn toch sierlijker met dat coupe dak, nietwaar?? grapje, pol!!!

Maar wat dan ook, het zijn allemaal W123-ers en we zijn er allemaal gek op, want ander was dit niet zo een goed forum waar iedereen iedereen helpt, of het nu T, Sedan of mooie coupe's zijn.
Rijden met die handel en vooral genieten:P

GTZZ Hans
_________________________________________________________________________________

A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.

Gtn van ant zeetje, Hans
Hans230CE
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
Automaat: Ja

Berichtdoor Ton » 19 okt 2006, 18:24

Heh, dat plastic hondje met schommelend kopje heb ik op de hoedenplank staan. Juist omdat ik vind dat het zo mooi in het plaatje past...
Ton
Gold Boarder
Gold Boarder

Berichtdoor Janbenz » 19 okt 2006, 20:37

Hey jongens, laten we niet ruziemaken wat het mooiste model is. Dat is zuiver persoonlijk.
We rijden met z'n allen in een W123. Dus zijn we de trotse bezitter van een wereldbak.
Mij maakt het model niet uit. Hij heeft een klassieke uitstraling, er staat een ster op zijn neus en hij rijdt als een zonnetje. Wat wil je nog meer.

:woohoo:

Groeten, Jan
Janbenz

Berichtdoor Lode » 19 okt 2006, 21:21

Ik ben nog steeds op zoek naar zo'n plastic hondje voor op de hoedenplank van mijn C. Liefst een bruine met van dat nepbont. Mijn zwaaiende michelin-mannetje is maar een slap surrogaat.
En Jamal, ik denk dat als ik zou gaan dieselen dat ik dan ook voor de 240 zou gaan. Eenvoudiger nog dan de 300 en daarom betrouwbaarder. De meeste taxi's hier waren toch ook 240? Of zit ik er naast Wiebren en Willem??
En die verhuisauto's lijken me ook wel handig. Met mijn C is een stukje hout bij "de" Gamma halen toch lastiger dan met een T.

En het motto van dit alles. We zijn een 123 kluppie en alle types zijn gaaf. En bijna iedereen vindt zijn eigen auto en uitvoering het meest gelikt.
:woohoo:<br><br>Bericht gewijzigd door: Lode, op: 2006/10/19 21:22
Lode

Berichtdoor Motormongool » 19 okt 2006, 22:26

Leuk hoor om te lezen hoe men met de auto bezig is. En natuurlijk was mijn laatste bijdrage niet al te serieus. Lode, als ik zo'n hondje tegenkom zal ik er 1 voor je meenemen :P En mocht je nog een KAT vinden met zo'n bewegend kopje: ik houd me aanbevolen B)

Familie van mij heeft jarenlang een groot taxibedrijf in Schiedam gehad (Eurotax), met oa. een vloot van meer dan 50 W123's sedan voor het normale taxiwerk, maar dat waren zonder uitzondering 200D modellen. Daarnaast enkele lange versies met 4 deuren met een klapbank op de 2e rij, allemaal 240D-modellen. Voor de Rouw en Trouw-afdeling hadden ze nog 36 zwarte 6-deurs W123 (die werden bij een bedrijf in Noord-Holland verlengd), maar dat waren dan weer 200D modellen. Bij het bedrijf in Vlaardingen waar ik zelf 10 jaar voor gewerkt heb (VTC) reden ook voornamelijk 200D-modellen voor het normale taxiwerk. Ik weet niet beter dan dat taxi's voornamelijk 200D's waren, maar misschien dat dat in andere delen van Nederland anders was...
Motormongool

Berichtdoor benedendijker » 19 okt 2006, 22:58

Hoi Jamal,
Een zeer deskundige reactie die op praktische feiten is onderbouwd, een 240 moet wel erg sterk zijn zeker omdat ze er in Noord-Afrika en Midden Oosten een leven lang mee gaan.
Ik heb kennelijk ondeskunige adviseurs gehad, maar ik had geen enkele ervaring met een Benz diesel laat staan een 200,240 of 300, wat ik wel weet dat met mijn benzine Benz behoorlijk op mijn bek ben gegaan.
Dat was dus de reden dat ik voor een diesel heb gekozen.
Maar over het algemeen ben ik zeer tevreden over de 300D het is wel een auto die me van de straat houd.
Voor de diegene die intresse heeft wat ik daar mee bedoel dan wil ik op verzoek wel even het lijstje plaatsen wat ik zoal heb vervangen sinds juni.
Dus wat dat betreft Jamal had ik inderdaad beter een 240 diesel kunnen kopen.
Verder wil ik de persoon bedanken van wie ik een dynamo heb gekocht op de TD, ik heb er inmiddels 1300 km. mee gereden met en zonder licht, tot heden werkt die perfect.
En voor wie een een V. snaar van een 300 USA model wil gaan of moet vervangen, ik weet nu uit twee maal vervangen, dat is geen grapje. Maar als alles dan weer goed naar behoren functioneerd dan is de voldoening groot.
Ad (Benedendijker):dry:
benedendijker

Berichtdoor Rob Holewijn » 20 okt 2006, 11:40

Ik lees in dit topic een stukje over de coupé, in "Der Spiegel".

Dit staat er ook in.

Knackpunkte der gebrauchten 280er bleiben Lenkgetriebe, Hinterachsfedern, Spurstangen, Klimakompressoren, hydraulische Zentralverriegelungen und auch die Automatikgetriebe.

Het is mij al een paar keer in artikels op gevallen dat het gesproken wordt over een hydraulische centraal vergrendeling.
Ik maag een boon worden maar dat betekent volgens mij met olie, een graaf machine heeft een hydraulische bediening.
Bij ons is het via vacuüm en dat is denk ik pneumatisch<br><br>Bericht gewijzigd door: Rob holewijn, op: 2006/10/20 11:42
Rob Holewijn

Berichtdoor Jamal » 20 okt 2006, 11:57

Hoi AD,

Goed te horen dat dat dynamo probleem is opgelost. Diegene die jou deze heeft verkocht heet Hans. Ik geloof dat hij zich Hans300D noemt, maar dat weet ik niet zeker.
En nou maar genieten van je bak en we gaan er van uit dat je voorlopig zorgeloos kan rijden...

;)
Jamal

Berichtdoor Weizengelb » 20 okt 2006, 12:21

Ik vind de 200D/240D/300D discussie ook erg interessant.

De meeste mensen hebben een uitgesproken voorkeur voor een bepaalde diesel.

Ze zijn allemaal echt wel wat verschillende qua karakter terwijl ze toch uit hetzelfde hout (eh, gietijzer) zijn gesneden:laugh:

Het feit dat de meeste taxi's 200D's waren is niet helemaal alleen omdat ze het goedkoopst waren.
Het brandstofverbruik van een 240D is vergelijkbaar bij normaal gebruik, maar bij veel stadverkeer is de 200D zuiniger. Deze heeft namelijk een kortere achterasoverbrenging waardoor hij als hij niet teveel toeren hoeft te maken zuiniger is als de grotere 240D.

Verder is een 200D vanuit zijn konstructie slijtvaster omdat hij een kortere zuigerslag heeft en daardoor lagere zuigersnelheden.

De 220D en 240D zijn vergelijkbaar, flink meer koppel dan de 200D door de langere zuigerslag en daardoor armlengte van de drijfstang. Door de langere achterasoverbrenging (alleen de 240D) toch bijna net zo zuinig als de 200D. Ik vind de 240D dan ook ideaal.

De 300D is natuurlijk een mooi stukje techniek en destijds ook iets aparts. Het is eigenlijk een 240D met een extra cylinder. Hiervoor zijn dus aardig wat aanpassingen gedaan aan het motorblok. Met zijn 3 liyer inhoud is het ook een grote motor te noemen en ik vind ze dan ook (te) veel brandstof verbruiken.
Een 5 cylinder motor is ook wat moeilijker in balans te brengen en mijn ervaring is ook dat ze eerder wat schudden dan een 4 cylinder.
Ook zijn aardig wat onderdelen 5 cylinder specifiek en dat vind ik ook weer net wat lastiger.
Sneller dan een benzine wordt het toch niet en qua brandstof ben je bijna duurder uit.
Wel heb je een machtig koppel. Het blijft toch een kwestie van smaak.

Ik ga voor de 4 cylinder!:cheer:
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972

Berichtdoor Jurgen » 05 dec 2006, 01:27

Quote govert:
"Het is natuurlijk heel leuk en handig zo'n T, voor als je naar de Ikea gaat, maar maar die kleine achterlichtjes, dat is toch geen gezicht! Dan laat ik mijn sedan wel ombouwen."

En dan heeft de marrokaanse Govert ook gedaan :-)

Klasse Klassiek is gespecialiseerd in plaatwerk, laswerk. Daarnaast natuurlijk het onderhoud en reparaties. Ook aankoop keuringen voor een scherp bedrag!

Moderator

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1974

Berichtdoor Jurgen » 05 dec 2006, 01:28

Klasse Klassiek is gespecialiseerd in plaatwerk, laswerk. Daarnaast natuurlijk het onderhoud en reparaties. Ook aankoop keuringen voor een scherp bedrag!

Moderator

Type wagen: 300TDT
Bouwjaar: 1974

VorigeVolgende

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto