Goedemorgen allen!
Na alweer heel wat jaren heerlijk te hebben gereden in de silberdistelgroene 230E
Ben ik kort geleden tegen een vervelend probleem aangelopen waardoor ik op het moment de auto niet meer kan gebruiken
Afgelopen zomer mocht de wagen weer voor zijn tweejarig APK, alles was goed, dat wist ik, want ik rommel graag zelf wat dus er wordt vaak genoeg onder en in de wagen gekeken!
Ik had wel gemerkt dat de remslangen van de achterremmen wat uitgedroogd waren dus die had ik reeds aangeschaft. Ook de remolie was aan vervanging toe, deze was niet mooi helder meer.
Ik wist dat mijn garage een handig apparaat had om de remolie te verversen dus om het mijzelf gemakkelijk te maken had ik het de garagehouder gevraagd, en omdat hij dan toch met de remmen bezig was, of hij meteen de remslangen achter wilde vervangen.
Zo gezegd zo gedaan, alles was netjes uitgevoerd en ik kon weer twee jaar verder met een APK, maar plotseling, na een paar dagen af en toe een ritje werd tijdens een langere rit mijn rempedaal hard, hij stond bovenin en ik had geen vrije slag meer! Tevens werden de remmen constant bekrachtigd en dat rijd niet prettig kan ik je vertellen
De hoofdverdachte is dus de rembekrachtiger, ik vermoed dat bij het ontluchten van het remsysteem het pedaal te diep is ingedrukt en er daardoor een klein scheurtje is ontstaan in het membraan van de rembekrachtiger, bij een warme auto tijdens een lange rit lekt het vacuum weg en worden de remmen bekrachtigd zonder dat ik het pedaal induw.......
Ik heb van de vacuumslang alle aansluitingen gecontroleerd door deze met remmenreiniger in te spuiten, zo ook de aansluiting van de hoofdremcylinder op de rembekrachtiger, dit gaf geen verandering in het toerental van de motor dus ik neem aan dat dat allemaal in orde is.
Wie O wie weet wat ik nog meer kan controleren en wie heeft er misschien nog een goede gebruikte rembekrachtiger te koop? Een adres voor een betaalbare nieuwe rembekrachtiger mag ook, als ik maar weer veilig kan rijden!!!
Ik hoop dat iemand mij kan bijstaan! Met vriendelijke groet, Joris