door Brijn » 22 okt 2006, 22:51
Ja, je kà n er in Nederland mee rijden: van de grens tot aan je huisdeur, de tijdelijke Duitse verzekering dekt ook het traject in Nederland en de Nederlandse politie kan het niets schelen, want goed verzekerd en APK-TUV gekeurd, niet dronken en rijbewijs netjes geldig en zo.
Maaarrrrr: De heren van de Douane (niet meer bij de slagboom maar surveillerend in het grensgebied) willen boter bij de vis: aan de grens importeren en BVB betalen. En dan is het ineens een Nederlandse auto die dus NIET meer op het Duitse exportkenteken mag rijden. Traileren van de grens naar huis is de enige oplossing, want als je gesnapt wordt is de boete (naheffing) niet mals. Catch22, en jij hebt dus inderdaad geluk gehad, want jij moetnog BVB betalen.
Is de auto ouder dan 25 jaar dan is de BVB dus 0 Euro en doen ze echt de moete niet om je staande te houden voor een naheffing van alweer 0 Euro, denk ik. Ik ben destijds van Wenen naar Amsterdam gereden op Oostenrijks exportkenteken en bij Venlo echt niet gestopt.
Het is te dwaas voor woorden, dit Hollandse Zeursysteem over de BVB, want het hindert het vrije verkeer van goederen zoals binnen de EU verplicht is, alle andere EU- landen (en ver daarbuiten)laten je ongehinderd op exportkenteken naar huis rijden.
Mooie auto overigens, qua interieur een rijdende massagesalon....
Gr. Bert