Dit verhaal komt toch aan zijn einde. Naar aanleiding van deze topic heb ik een aantal voorstellen gekregen van 280CE's. Uiteindelijk ben ik op 1 gevallen die heel interessant is. Ditmaal is het een wagen die echt wel hard is. heb er een uur rond gelopen en gezocht naar slechte plaatsen (ondertussen weet ik waar en hoe ik moet gaan zoeken...
) en heb maar 1 klein stukje van 1cm gevonden die begon te roesten in de kofferbak, voor de rest niets. Is wel een wagen die al eens gerestaureerd geweest is in het verleden en het laswerk is voor zover ik kan zien mooi gedaan (geen plaatjes over plaatjes). Er zitten ook duizenden euro's aan facturen bij van officiële Mercedes garage.
Het is wel niet moeders mooiste maar daar was de prijs ook wel naar. Er is dus nog wat werk aan. De 2 voorschermen zijn niet origineel Mercedes maar die heb ik gelukkig liggen. en er zitten kleurverschillen in de panelen, omdat de wagen niet volledig herspoten is. De accumulator moet hoogstwaarschijnlijk vervangen worden (moeilijk starten als hij warm is). En ik moet eens iemand vinden die ook een 280 heeft om bevestiging te krijgen of de motor wel op punt staat. Hij klinkt anders wel mooi en rijdt leuk! :-D
Maar belangrijkste is: hij kan onmiddellijk de weg op! Ik heb hem maandag ook al gekeurd, dus mag platen aanvragen. Nu is het kwestie van de wagen beetje bij beetje weer volledig in orde te zetten maar kan er ondertussen ook wel van genieten, wat ik niet kan zeggen van die andere roesthoop die nog in de garage staat...