door baszwolle » 19 okt 2006, 09:51
de moeilijkheid zit hem in dat de rubbers onder je klepveren zitten. om je klepveer te demonteren moet je deze fixeren aan de onderzijde om tegen de veerdruk in de halve maantjes te kunnen verwijderen. normaal doe je dat met de cilinderkop gedemonteerd maar ik jou geval gemonteerd nog en daar zit nu de grap nu, das lastig.
je moet druk op de cilinder zetten wil de klep genoeg weerstand hebben om tegen de klepveerdruk in die halve maantjes te kunnen verwijderen. hoe zet je druk op die cilinder, door een )zo doe ik het)kapotte bougie uit te boren en daar dmv wat knutselwerk je compressor op aan te sluiten. monteer deze, compressor op druk en je kunt met GROTE voorzichtigheid je klep ontdoen van zijn veer. let wel.., blokkeer je krukas met iets want als die gaat draaien door de druk van je compressor dan kan het vervelend aflopen. ook is het handig je nokkenas vast te zetten of de distributie te ontkoppelen. kleppen van de bewuste cilinder moeten beide dicht staan uiteraard anders kun je geen druk opbouwen.
tjonge, ik ben niet zo goed in verhaaltjes schrijven zie ik nu...er zijn vast nog wel andere leden die het mooier kunnen verwoorden.
conclusie, het is een K** klus om rubbers te vervangen met gemonteerde kop.en altijd de compressor aan laten staan want als de klep je cilinder invalt dan moet je alsnog de kop eraf halen.