door w1232801977 » 09 aug 2017, 22:52
Eindelijk ( wegens vakantie ) eens de tijd gevonden om de Benz uit de stalling te halen en op zoek te gaan naar vacuumlek. Dat bleek nog niet zo makkelijk, dat vacuumlek was er namelijk niet. Dus hele Solex fabriek er maar eens afgehaald. Bleek de choke veel te weinig te doen, koelwaterdoorgang bij een luchtomloop ( ??) zat verstopt, en er bleken 2 stelschroeven aan voorzijde van de carburateur behoorlijk verschillend ingesteld.......
Na een stukje huisvlijt met een rol pakkingpapier en scherpe schaar het geheel weer gemonteerd en de wagen loopt, na enig afstelwerk, weer redelijk netjes. Toch leuk, sleutelen aan een carburateur ( voor iemand die in de bouw zit...), alhoewel ik die 4a1 carb toch wel een behoorlijke ingewikkelde gasfabriek vind, ik snap alle stationair-omlopen e.d. nog niet helemaal.....
Soms pakt de carburateur hem ook nog niet direct op tijdens kick down, daar ook nog maar eens naar zoeken. Ook het idee dat er nog wat gesteld moet worden aan de veerspanning van bovenste, grote, kleppen, die gaan niet helemaal dicht.
Verder nieuwe verdelerkap, kabels, bougies gemonteerd, kleppen laatst al eens gesteld. Nu nog olie en filter e.d.
Toch wel een mooie machine zo'n M110........zeker bovenin de toeren......
Zoals jullie zien begin ik Benz al weer met een hoofdletter te schrijven.