Hoi mensen,
Op de TD een snelcursus van Wiebren gehad hoe kleppen te stellen, tot mij grote schrik en heel grote ergenis van mijn vrouw ligt er nu steeds een plasje olie onder de auto en onze oprit, ook bij een kort ritje.
Nu was ik met de auto kort na de TD op vakantie geweest naar Frankrijk en Duitsland en tijdens het olie peilen was het me niet opgevallen dat de motor olie lekte. Bij een wat grondige controle bleek de olie bij de kleppendeksel te lekken.
Op de TD vertelde Wiebren al dat rubber pakking behoorlijk aan de harde kant was, ik wilde omdat de kleppendeksel er toch af was bij Harrie Puite van (Klasse Klassiek)een nieuwe kopen, maar Harrie had er geen op voorraad. Op dat moment dacht ik nog het loopt nog niet zo'n vaart met vervanging.
Maar nu heb ik toch wel spijt dat ik in na de TD er geen aandacht aan heb geschonken en de goede raad van Harrie en Wiebren in wind heb geslagen.
Ik heb nu een vette motor,vervuilde oprit en vrouw die moppert dat het altijd verdomme olie moet zijn die de oprit vervuild, waarom donderd die motor niet eens uit die auto dan ben ik van die olie troep af.
Dus weet iemand hoe ik die olie wegkrijg van de oprit en van het motorblok, graag in de goede volgorde.
By de way ik heb inmiddels al een nieuw kleppendekselpaking gekocht voor € 11,10 vergeleken bij de rest wat ik voor de auto heb moeten aanschaffen een schijntje. Voor die paar centen had ik veel narigheid kunnen voorkomen, zeker omdat het iets van niks om de pakking te vervangen.
Ik raad dus iedreen aan om allert te zijn, het voorkomt vervuiling en ergenis bij je partner.
AD(Benedendijker)