Sinds kort ben ik in het bezit van een Hymer camper voorzien van een OM615 met trekstarter.
Het blok en versnellingsbak zijn erg smerig en zit volledig onder het vet en olie. Op zich niet zo'n probleem en ook niet raar maar wel een beetje jammer dat die vrij veel olie lekt. Omdat de camper op een vrij schuine oprit staat lekt het misschien nu wat meer, al het olie kruipt langzaam naar het laagste punt en begint dan te lekken. Dus wellicht valt de lekkage nog mee, we zullen zien. Ik ben het nu schoon aan het maken om te zien waar het vandaan komt. Zijn deze blokjes met versnellingsbak goed dicht te krijgen, of hoort een beetje druppelen er gewoon bij?
Verder ben ik ben benieuwd naar de specifieke punten van dit blok die periodiek onderhoud nodig hebben. Ik las al iets over de dieselpomp waarvan de olie vervangen moet worden, hoe vaak moet dit gebeuren?
Zijn er andere dingen die regelmatig onderhoud nodig hebben?, afgezien van de olie en filters.
Omdat ik al het onderhoud en reparaties zelf wil uitvoeren ben ik opzoek naar een goede service manual. Ik ben al wel originele MB service manuals tegen gekomen op Ebay maar deze kosten +/- 150 euro, dit vind ik nog een beetje teveel. Heeft iemand suggesties voor een goedkoper alternatief, of wellicht een link naar een PDF?