Het is nu 23 nov 2024, 17:14
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, van de Heckflosse, Ponton, Pagode en ouder, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door Bob » 14 nov 2017, 21:30
- Recelijk krokant ?
- 20171114_143815-1.jpg (250.27 KiB)
De bijlage
20171114_143815-1.jpg is niet langer beschikbaar.
Eindelijk de koe bij de horens, met de nodige moed verzameld. Na de bodem restauratie, kokerbalken, voorspartborden, de nodige draagbalken, veerbollen, aandrijfassen, fusees..... nu de achterspartbord randen.
Dit is voor het eggie want dit wordt las werk wat in het zicht valt
Laatst bijgewerkt door
Bob op 14 nov 2017, 22:05, in totaal 2 keer bewerkt.
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Bob » 14 nov 2017, 21:37
- Dit aangekocht
Ingekorte deel met een mooi verzetje
- 20171114_144044.jpg (90.43 KiB)
Het aangekochte paneel gepast en bekeken. Besloten dat ik niet het gehele paneel ga plaatsen. Dan gaat ie helemaal de rand rond tot in de deursponning. Lijkt me alleen maar extra moeilijker.
Dus inkorten want zo rot is ie ook weer niet. Met gelijk een mooi verzetje en niet meer rond de deur !
- Bijlagen
-
- Even passen ?
- 20171114_165710.jpg (89.58 KiB)
Laatst bijgewerkt door
Bob op 15 nov 2017, 10:30, in totaal 2 keer bewerkt.
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Toontje » 15 nov 2017, 08:11
let op dat je het zonder spanning vast last anders trek je golf erin
-
Toontje
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 10292
- Geregistreerd: 21 feb 2007, 14:33
- Woonplaats: kisharsagy Hongarije
- Type wagen: 300TDT
- Bouwjaar: 1985
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bob » 16 nov 2017, 20:46
- Lipjes erop voor het gemak
- 20171116_193158-1.jpg (95.69 KiB)
- Alvast het binnenpaneel op maat gemaakt
- 20171115_180643.jpg (89.4 KiB)
Ja toontje, heb ik, zo,n 25 jaar geleden ervaren. Toen in een keer alles door gelast. Was een heel nieuw model geworden.
Nu nog het binnen paneel van de nodige gaatjes voorzien . Dan kan het buiten stuk erop.
Heb besloten om de rand waar buiten en binnen in elkaar komen te liggen te gaag lijmen. Flink veel kitlijm en dan klemmen erop heb goede dingen over gehoord en gelijk beste tegen vocht ertussen. Nadat het droog is de binnendelen vast lassen.
De lipjes erop gelast voor het gemak. Heb nog niet v/d mooie klemmetjes.
Morgen verder .
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door RD500sec » 01 dec 2017, 18:31
Keurig weggespoten, die rafels
Met vriendelijke groet, Richard
-
RD500sec
- Technisch adviseur
-
- Berichten: 1315
- Geregistreerd: 03 okt 2014, 17:25
- Woonplaats: gemeente Schagen
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1982
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
door Bob » 02 dec 2017, 12:01
Ja dank je, Bouckeart, eigenlijk van een spuiter geleerd na een opmerking van mij dat het moeilijk was de nevel te voorkomen, rond de spuitplek. Oplossing was simpel, niet proberen weg te krijgen met meer spuiten. Maar laten zitten, later wanneer goed droog, weg cleaneren. Werkt uitstekend ,
Maar ik heb de vraag over het plamuren v/d gelaste spartbord rand, hoe ga je hier te werk om het mooi strak te krijgen. Iemand ervang mee ? (afgezien van naar de vakman brengen
)
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Hans230CE » 02 dec 2017, 13:00
Eerst zoveel mogelijk de lasnaad wegdoen en dan de plamuur op blote plaat zetten met een flexibele spatel. En zeker niet te dik, schuren met een blok, eventueel nog een laagje en weer schuren.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 8656
- Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
- Woonplaats: Oostende (B)
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bob » 02 dec 2017, 14:40
Bedankt Hans voor je antwoord, op interrnet zie ook wel voorbeelden met lange buigzame liniaals , waardoor ze heel vlak resultaat halen op met name grote opervlaktes. Iemand daar ervaringen mee ?
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
door Hans230CE » 03 dec 2017, 13:07
Dit is veel gebruikt in de USA, waar ze kennelijk graag gewicht aan een wagen toevoegen ipv vakwerk af te leveren.
Het moet allemaal zo dun mogelijk gelegd worden. Er bestaat ook spuitplamuur, daar ben ik op dit moment mee bezig om de oxidatie putje op de BMW spiegel voetjes mee op te vullen. Het resultaat weet ik pas morgen.
_________________________________________________________________________________
A car takes you from A to B, A Benz takes you everywhere and beyond.
Gtn van ant zeetje, Hans
-
Hans230CE
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 8656
- Geregistreerd: 23 jul 2006, 19:04
- Woonplaats: Oostende (B)
- Roepnaam:
- Type wagen: N.n.b.
- Bouwjaar: N.n.b.
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bob » 22 apr 2018, 21:39
- Plamuren en alles er weer af schuren enz enx enz
- 20180422_184251.jpg (88.39 KiB)
- Uiteindlijke resultaat, maar nu nog met hoogglans ??
- 20180422_185449-1.jpg (66.96 KiB)
Na een ruime winter pauze weer de klus opgepakt. Moeilijktse nl het plamuren en afwerken.
Dit is tenslotte wat je te zien krijgt
Dus plamuren , schuren enz, enz.
Ben er nu al van overtuigt dat ie tenslotte bij de " echte spuiter " beland.
-
Bob
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 758
- Geregistreerd: 10 nov 2007, 18:32
- Roepnaam:
- Type wagen: 230TE
- Bouwjaar: 1973
- Automaat: Ja
- LPG: Nee
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten