Mededeling van de brezan waar ik vandaag was.
28 december: ik rij even langs de brezan voor olie+oliefilter. Oliefilter is normaal altijd gewoon op voorraad, maar die dag niet (brezan almelo), ook niet in andere filialen (oldenzaal, enschede, hengelo). Geen probleem, ze kunnen gewoon bestellen dus kan hem de dag erna ophalen.
30 december: naar de brezan om filter op te halen, half uur zoeken, ze kunnen hem niet vinden. Ze bestellen nogmaals en kan hem 4 januari ophalen...
4 januari: telefoon brezan, Mann filter is niet leverbaar, maar ze hebben een Bosch alternatief.
6 januari: Bosch filter opgehaald, past allemaal prima, maar bij de Mann filter zaten altijd 2 plaatjes voor de carterplug. Gelukkig had ik nog wat op reserve, maar voor iedereen die en nieuw Oliefilter bij de brezan wil:
Ze zijn overgestapt van Mann naar Bosch, in elk geval bij het Oliefilter 300D 1984 (Bosch P 9265) zit nog wel de o-ring voor het filterhuis, maar niet meer de plaatjes voor de carterplug. Deze zijn binnenmaat 13mm buitenmaat 17mm, 2mm dik, een koperen en een rvs.