door Wietse » 23 aug 2018, 11:14
Ik rij nu een jaartje met een 280CE 77 met LPG als hoofdbrandstof. Afgelopen zondag bij stapvoets rijden, een kleine plof. En de motor stopt ermee, dit was op LPG. gelukkig was ik bijna thuis en op benzine rijden ging nog wel , maar niet stationair, dan sloeg die af.
1 luchtslang was losgeschoten, degene van stationair stelschroef naar hulpluchtschuif. Deze er weer op gezet, en op benzine rijd die goed, ben er nog gewoon mee weg geweest en 200 km gereden. Maar op LPG doet die helemaal niks. Niet starten, niet rijdende weg van benzine naar LPG. helemaal niks.
Wat heb ik allemaal gedaan: OMVLverdamper opengemaakt, membraamen waren heel, schoon, niks te zien met mijn ogen.
afsluiter bij tank klikt, bij verdamper waar gas binnenkomt , klikt, en die andere voor stationair? klikt ook.
Met starten krijgt die gas, misschien wel erg veel want je ruikt het ontzettend bij luchtfilter( maarja de motor slaat ook niet aan)
ik weet dat als de motor niet draait met contact aan, er veilgheid inzit dat de afsluiters dicht gaan ( strenge keuring bij RDW ), heb het idee dat het degene is die op de tank zit.
Denk dus dat deze het probleem is of het probleem is dat die verzuipt op LPG , dat idee hebben we ook, maar weten niet of dit kan.
wie heeft er nog tips?