ik had dat probleem ook; is het je dagteller? of de grote?
ik heb in ieder geval voor 25 euro's bij Dietro een nieuwe klok aangeschaft; want zo'n teller die niet meer doorloopt is zeer ingewikkeld te fixen (allemaal gare wieltjes erin enzo..)
zo'n klokje heb je zo omgewisseld; even je tellerconsole eruit duwen van onder je stuur; dan draai je de volgende dingen los: oliedrukmeter leiding, tachograafleiding, multistekker eruit en enkele andere stekkertjes (zoals die van de klok en evt. die van de voorgloeier (bij een diesel)). dan kun je heel je 'klokkenwinkel' er zo uithalen.
even een tip: je tachograafkabel zit onder je motorblok met een klein kabelbindertje aan een klem vast, die moet je eerst even loshalen daar, dan kun je de klokkenwinkel er makkelijker een klein eindje uithalen om de boel los te halen.
het werkt niet gemakkelijk, zo achter je stuur maar is wel goed te doen (ik heb het nu al twee keer moeten doen).
nou, dan is het een kwestie van enkele schroefjes los, nieuwe teller erin, alles weer vastmaken (vooral je oliedrukmeter leiding! als je die vergeet en je start wordt het een lekkere gore bende in je auto!
) en klaar is kees.
veel succes...
als je het werkplaatshandboek hebt, dan kun je helemaal makkelijk zien hoe je de boel loshaalt.
groet
Pieter
p.s. Dietro had ff de km stand goed gezet, hoe, dat moet je hem maar vragen
<br><br>Bericht gewijzigd door: Pieter, op: 2006/11/05 20:51