[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Hoe behandelen: roestblaasjes onder de lak? : Algemene vragen over jouw auto - 2

MBKlassiekerclub.nl

De W123 vraagbaak met techniek en hulp op het forum van en voor W123 liefhebbers

Het is nu 25 nov 2024, 19:23

Hoe behandelen: roestblaasjes onder de lak?

Hier kan je alles posten omtrent jouw eigen Mercedes wat niet in een ander forum past.

Antwoord:Hoe behandelen: roestblaasjes onder de la

Berichtdoor Weizengelb » 07 nov 2006, 09:20

Hoi Marcel,

Ik denk dat je spatbord nog wel te redden is, waarschijnlijk is het niet doorgerot, alle roest komt denk ik van kantjes (onder strip het rode dopje, rand achter het knipperlicht).
Goed de roest verwijderen dus met bv. een gedraaide staalborstel op de slijptol of zo.
Zo te zien is het inderdaad geen origineel spatbord, de imitatie spatborden krijgen meestal niet zo'n goede verf en anti roest behandeling.
Als het toch een imitatiescherm is zal hij ook niet zo vast op de auto zitten en zal het zich zeker lonen om hem even eraf te schroeven en ook van binnen helemaal te behandelen.
Let ook op de schroeven achter de voordeur.

De sierstrip zit aan de voorkant zonder schroeven vast, alleen rode dopjes (dus voorzichtig eraf trekken).
Bij montage zorgen dat de dopjes niet te koud zijn (met dit weer) en doe er ook wat was/ML op.

Groetjes,
Mathieu
Das Beste oder Nichts!
Weizengelb
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 220D
Bouwjaar: 1972
Automaat: Nee
LPG: Nee

Antwoord:Hoe behandelen: roestblaasjes onder de la

Berichtdoor henkb » 07 nov 2006, 23:57

Ik zou het spatbord ook demonteren en kijken of er veel doorgeroeste plekken zijn.
Als het om kleine plekjes gaat kun je het repareren.
Maar als er veel aan gelast moet worden, kun je kijken of het wel de moeite is.
En is het een orgineel spatbord, of is het een imitatie scherm ?
Als je een nieuw scherm koopt, koop dan geen imitatie.
Die schermen zijn goedkoper, maar de pasvorm is slecht en de plaat is veel dunner.
Suc6.
Ps ik ben nu ook bezig met het verwijderen van diverse roest plekken .
Ik slijp de slechte plek er uit en zet er een nieuw goed pasend stukje plaat er in en las dit rondom vast.
Groet Henk
henkb

Antwoord:Hoe behandelen: roestblaasjes onder de lak?

Berichtdoor smeijers2 » 08 nov 2006, 00:16

misschien kun je ook de strippen laten zitten en met ketting spray de sierstippen in spuiten, ketting spay zuigt nog meer dan bv ml en beschermt tegen roest en pakt roest ook aan.

Groet Gerben
smeijers2

Re:Antwoord:Hoe behandelen: roestblaasjes onder de lak?

Berichtdoor MarceldB » 08 sep 2007, 22:27

Intussen is het gehele spatbord vervangen door een nieuw exemplaar en door Alacar gespoten. Het oude spatbord was een grote ramp. Zowel aan de binnen- als de buitenkant was het een en al ellende, alle lak liet los door roest onder de lak.

Nu weet ik zeker dat het spatbord goed is behandeld en Alacar heeft perfect spuitwerk afgeleverd. Ook het rechterspatbord en beide spatborden achter zijn gespoten. Mijn 280TE is weer in een volledig roestvrije concoursstaat!<br><br>Post edited by: MarceldB, at: 2007/09/08 22:30
MarceldB

Berichtdoor Mercedennys » 10 sep 2007, 14:51

Goed zo, Marcel!

Hou hem netjes, zo kan iedereen in NL weer meegenieten van een mooie W123 op de weg.

groets,
mercedennis
Mercedennys

Berichtdoor Ron » 13 sep 2007, 21:41

Ha die Marcel,

goed gedaan, meteen degelijk aanpakken en je niet laten verleiden tot uitstel-van-executie maatregelen zoals roestomvormers, voorzichtig roest wegschuren en dichtplamuren. Alleen dit is een garantie dat de roest wegblijft.

Ron
Ron

Vorige

Keer terug naar Algemene vragen over jouw auto