ik ben momenteel bezig om voor een ander een c107 van een ander motor te voorzien
wat begonen is met de vraag of ik de motor na een verfrissendere kop op tijd kon zetten ging over in een andere nokken kop ging over in motor schoon maak nadat ik een stukje koppelschalm tussen het ketting en de krukas vond en daarna veel olie koek/drab onder in het carter eindigde het in een andere motor
op zich niet heel bijzonder kaal blok weer op bouwen naar k-jettronic
maar de vorige top monteur (die geen versleten/verroeste nokkenassen die een stukje koppelschalm in een motor laat vallen die 1,75 inlaat pakking gebruikt (ja de orginele zat er deels nog op het inlaat spruitstuk) en veel olie koek/drab ontkende die de motor open bloot achterlaat zonder dat deze weer netjes afdeken zonder het kleppendeksel/ olie filterhuis ect. terug te plaatsen )
maar deze had een plastic aftel schroef los (deze zit in het vacuum gedeelte ) gedraaid om bij een boutje van het inlaat spruitstuk te komen
nou is mijn vraag waar is deze voor en kan deze zorgen dat stationair uit valt ?
- daar hoort de plastic schroef te zitten
- IMG_8816.JPG (5.29 MiB)
[youtube]https://youtu.be/V7BVE4SEwWg[/youtube]
of is er een andere oorzaak dat ie niet stationair loopt ?
al vast bedankt gr pascal