- F3E77FFE-E7AB-497E-A5F2-F1E27BE8E5F3.jpeg (870.14 KiB)
- 27CB554D-E3BB-4688-9D41-D0C2453D7014.jpeg (716.73 KiB)
- 15E68F9B-00EE-451E-BAFF-328579D230C2.jpeg (906.58 KiB)
Omdat de Pagode motor er uit ligt, moet zo snel mogelijk de revisie motor verder klaar gemaakt worden.
dus draaibare motorsteun omgebouwd naar testbank, wat schakelaars , temp meter en een oliedruk meter er op.
benzine pomp , accu en radiateur uit de pagode en er ook op., dacht dat het beter is ook de ZF 5 bak er ook maar uitgehaald.
had nog een nieuwe koppeling plaat en drukgroep van de 250SE coup liggen, dus die er ook maar op.
een paar stukken koker profiel vast gelast voor de radiateur op de testbank en ook een verwisselbare steun voor de ZF bak.
wat elektrische kabels aansluiten.
De cilinder kop die ik had was krom geweest denk ik en was gevlakt, had al de kleppen ingeslepen en reeds gemonteerd , tot ik de nokkenas wilde monteren, deze draaide zeer zwaar, met een rei geken of ie krom was en dat bleek dus behoorlijk.
Want als je een kop vlakt en de boven kant niet , moet je nokkenas ook gebogen meedraaien en da gaat niet.
dus kop er weer af en alles gedemonteerd , behalve de bronzen klep geleiders , daar moest rond gefreesd worden, bleek dat er 0,25 af moest en nu draait de nokkenas weer als een zonnetje.
nieuwe klepstang afdichtingtingen en koppakking er op en de kop monteren, ook nog een nieuwe ketting en alles gemonteerd .kleppen stellen.
heb no een sleutel Hazet voor de kleppen hier op het forum gekocht en ze af gesteld..
alle ander attributen er op, olie en koelwater er in, injectie leidingen ontluchten, ondertussen kreeg ik ook al oliedruk.
leidingen vastdraaien, koel systeem ontluchten en stoten maar.
nou dat was leuk, , zonder uitlaat, zij starte direct en ik een big smile.
tis net een spitfire dat start.jammer dat ik geen filmpje kan posten.
maar toch maar de uitlaten er op gemonteerd, anders wordt de buurt wakker.
wil em eerst enkele dagen testen , zodat ik zeker weet dat alles goed is , jammer dat ik geen rem bank heb
wordt vervolgd
gr Cees