Omdat ik niet veel kilometers rijd met mijn W114 heb ik sinds het overlijden van mijn vader nooit aandacht geschonken aan de banden van de auto. Ze zagen er nog steeds goed uit met nagenoeg nieuw profiel. Voor lagen er Vredestein Sprint op 185 70r 14 T en achter uniroyal in dezelfde maat. Ik had geen idee hoe oud de banden waren. Wel wist ik dat ze al op de auto zaten toen mijn vader nog leefde. Dat is alweer 11 jaar geleden. Mijn keuze was gevallen op de Vredestein Classic Sprint. Naar mijn mening een goede band met oldschool profiel. Bij de garage aangekomen werd me verteld dat de huidige banden van 1995 waren ze zagen er nog zeer goed uit volgens de monteur.
De reserveband zouden we vervangen door de beste band van de auto. We haalde de reserve band uit de kofferbak en konden niet geloven wat we aantroffen. De originele band af fabriek uit 1973! Nieuw ongebruikt en met originele whitewall. Het is een continental 175 70 14. Met stoeprand beschermer. Deze heb ik toch maar laten zitten. Helaas kunnen deze banden niet meer nieuw geleverd worden. Maar wat zou het gaaf hebben uitgezien!
[attachment=2]IMG-20210619-WA0009.jpeg[/attachment]
[attachment=1]IMG-20210619-WA0007.jpeg[/attachment]
[attachment=0]IMG-20210619-WA0013.jpeg[/attachment]