K jetronic staat al sinds heugenis bekend als een zeer betrouwbaar mechanisch injectiesysteem. Maar dan moet het wel zoals alles goed in orde zijn. Helaas is de monteur die hier niet alleen verstand van heeft maar ook uitgerust is met de nodige apparatuur om het te testen uiterst zeldzaam geworden. Zorg op de eerste plaats dat het vacuüm pot dicht is. En verder valt en staat dit hele systeem met brandstofdruk, dus kun je eigenlijk zonder brandstofdrukmeter niets controleren bij dit systeem. En je zal afhankelijk van de uitvoering niet alleen warme en koude druk moeten meten maar in geval van uitvoering met Shub abschaltung zelfs al rijdend de druk moeten controleren. Die laatste wordt via brandstofrelais en tacho en ook vacuüm aangestuurd. Het regelt brandstofdruk bij gas los op hoge snelheid als brandstofbesparing.
Ook zijn onderdelen zoals Warm lauf regler (die 9 van de 10 x gaar zijn na +/- 40 jaar) niet meer nieuw te krijgen, dus zelfs als gebruikt onderdeel een twijfelachtig geval. Het kan wel nog via Bosch classic service opgestuurd worden ter revisie. Dat gebeurd voor zover ik weet alleen nog maar in Berlijn, Duitsland.
Heb je het eenmaal in orde, dan krijg je het niet meer kapot gereden de komende 30 jaar.
Ik weet niet waar je woont en wat je wilt uitgeven, maar dit is niet erg ver over de grens bij Roermond
https://www.carservice-kueppers.de/is wel de Expert op dit gebied... Een van de weinige met een Bosch Classic Service uithangbord en heeft een rollerbank. Die test je auto rijdend in de garage... Die trekt dat ding binnenste buiten en dan zijn er ook geen geheimen meer.
Ik heb die van mij daar toen eens helemaal in orde laten maken... € 1550 lichter geworden... Maar toen liep het als een zonnetje met een gemiddeld verbruik van 1 op 9,5... En dit is voor een 280CE - 1982 uitzonderlijk zuinig...