Hallo iedereen,
Tja, dat is weer het oude verhaaltje tussen automatenfans en automatenhaters...
Zelf behoor ik tot de laatste groep, hoewel ik niet echt een hater ben. Het nadeel van een automaat in mijn ogen is nu eenmaal dat hij schakelt wanneer hij wil en niet wanneer ik dat wil. Aangezien ik de controle wil houden over wat er gebeurt, wil ik ook zelf schakelen
En ja, ik heb de nodige ervaringen met (diverse) automaten dus daar ligt het niet aan.
Qua onderhoud zal een automaat misschien over het algemeen iets onderhoudsgevoeliger c.q. duurder zijn, maar daar durf ik geen harde uitspraken over te doen.
Wat ik nog wel een nadeel vind, zeker een benzine i.c.m. LPG, dat speelt dus voor jou niet echt, is dat je je afstelling van de motor erg goed in orde moet houden. Bij een schakel kun je de motor soms nog wel aan de praat houden door wat met je kopeling en gaspedaal te spelen, terwijl dat met een automaat niet meevalt.
Uiteindelijk blijft het jouw eigen keuze natuurlijk
maar ik wilde toch even een lans breken voor de handbak!
En verder natuurlijk heel veel plezier en suc6 met je zoektocht! Zelf heb ik mijn W123 ook pas een maand of 3, ik kan me dat traject dus nog goed herinneren...
Enne Marcel, tja, zo heeft iedereen z'n mening he... Maar ik snap dan weer niet dat jij dan niet snapt dat mensen een handbak kiezen boven een automaat als je begrijpt wat ik bedoel...
Groeten,
André
P.S. vergeet ook niet als nadeel nog het iets hogere verbruik en de iets lagere prestaties.
Bericht gewijzigd door: Schaduws Benz, op: 2006/11/16 14:03<br><br>Bericht gewijzigd door: Schaduws Benz, op: 2006/11/16 14:06