Hoi Blitz,
Deze tekst is mij goed bekend. In grote lijnen ben ik het ermee eens. Het stuk over het gaspedaal vóór het starten klopt. Zo staat het ook in de handleiding van de auto. Een keer het gaspedaal tot de bodem trappen voor het starten, daarmee activeer je de automatische choke. Dit moet je altijd doen bij koude motor. Tijdens het starten geen gas geven. Als hij dan niet start is er dus wat aan de hand.
Het verhaal over warmrijden in S vind ik persoonlijk onzin en omslachtig. Het is zo dat je elke auto in principe rustig warm moet rijden, maar zeker een oude auto. Rijd koud gewoon rustig, dat kan verder prima in D.
Kruissnelheid licht meestal wel in de buurt van de wijzer omhoog, maar dat is geen officiële opgave. Over de diesels zegt Mercedes zelf kruissnelheid = topsnelheid. Ook de benzinemotoren kan je rustig harder mee rijden, maar dan gaat het brandstofverbruik ook hard omhoog. Wijzer omhoog is een beetje een vuistregel. Vaak voel je wel in welk bereik de auto het lekkerst rijdt. Als je wilt versnellen met inhalen zou hij in principe zelf terug moeten schakelen. Als je het gaspedaal ver genoeg intrapt moet hij zelf terugschakelen. Dat is een afstelling op het gasmechaniek. Je kan ook de kickdown gebruiken als het echt even vlot moet. Handmatig terugschakelen is voor mij een laatste optie.
Je kan tijdens het rijden wisselen tussen D, S, L en N. Je hoeft niet op de rem te trappen, wel even gas loslaten is mijn advies.