Als ik dit zo snel even lees,
Hulpluchtschuif zit vast, en als die open blijft staan, altijd te veel lucht, met als gevolg hard stationair lopen. Ook is het mogelijk een luchtslang die los is of kapot.
Meestal zit dus de hulpluchtschuif vast, dit is een lastig onderdeel om te vinden. mocht je hem willen testen: demonteren en in de vriezer leggen, dan moet die helemaal open gaan en bij een buitentemperatuur van 20C moet die toch wel weer dicht gaan. Een goedwerkende op de auto, dan loopt je motor echt hard stationair( 1500 toeren ofzo,) bij koude motor. Als die warm is 850 toeren.
Truukje van RD500sec geleerd: haal de luchtslangen eraf en doe er een kurk in, haal de koudstart injector los bij de stekker. Nu heb je zo goed als ,de mechanische choke afgekoppelt. deze heb je alleen nodig bij temperaturen beneden de 15C. mijn ervaring is: bij 10C start die ook nog wel op benzine, dan warm laten worden en dan de imbus via de luchtweger( spinnenkop) CO afstellen en daarna met de nylon schroef het stationair afstellen. Als die op benzine dan goed loopt, dan het LPG afstellen. Als de verdamper qua CO goed staat dan hoef je alleen via de nylon schroef het toerental bij te stellen.( op LPG een volle slag met de nylon schroef meer lucht. ( zo was het bij mij)
Maar lijkt me dat je even op internet jezelf inleest over Ke jetronic systeem.
Ook lijkt mij dat de LPG installatie qua bedrading door een handige Harry is aangeloten,
relais benzinepomp lijkt mij dat die is doorverbonden zodat die altijd draaid, dit is een truukje om je pomp/realais te testen.
Ik heb 3 x een Benz gehad op LPG, een W114 280C, motorruimte afgefikt na een backfire, uitendelijk om gebouwd naar diesel. een W123 280CE op LPG, was drama dus verkocht, en mijn laatste ook een 280CE, was ook drama dus ook verkocht.
Ik weet er zijn forum leden die meer geluk hebben, ea hangt heel erg af van de conditie van het blok en kop.
maar met mijn diesels die ik al jaren heb, geen drama