Kassim, dikke shit man,in Belgie krijgt zo'n klojo levenslang,
maar,
Vanuit een Belgisch standpunt bekeken en we zijn toch EEG nietwaar????? en misschien hebben enkele verborgen belgen hier iets aan.
Ethias verzekerd mijn CE reeds vanaf de ingebruikstelling (2004 = 22jaar) als oldtimer, meer, als je een volledige verzekering (moet niet all-risk) hebt lopen voor een jonger vtg, geven ze al korting voor een voor een vintage car vanaf 17 jaar.
Bij afsluiten werd mij gevraagd naar de waarde van het vtg, geen taxatie niets nul noegabollen, gewoon hoeveel is hij waard. Hierna werd door hun nagekeken of en voor hoeveel hij in de oldtimerlijst staat.
Zo een lijst bestaat en staat onder andere in Classic cars & Thouroughbred onder "what's it worth", er zijn 4 categorien , dealer, mint, average, rough
220/300 saloon; 2750/2000/1000/200
250/280E saloon; 3520/2500/1500/500
230/280CE coupe; 4750/4000/1900/750
!!!!! prijzen in £, €= x1.5 !!!!Gek er staat geen diesel of T bij?!?
Nu laat voor de zekerheid eens nazien of die lijsten ook in NL gevoerd worden.
Ik heb bij een ongeval in mei niet de minste problemen gehad, voorrang van rechts voor mij,vleugel links, bumper voor, onderplaat, lamp en pinker en binnenwerk van de grille + spuiten en een ietsepietsie richten en vervangwagen +/-3000€ uitbetaald zonder problemen.
De Chrysler die er tegenging is overleden, want er stond ook nog een muurtje en stoeprand i/d weg, voordelen van een zone 30.
Dus Kassim zoek het maar even rustig uit en ga met een proffesionel in zee om de schade na te kijken.
GTZZ Hans
van ant zeetje
groeten aan Bea van Bertje
Dus nog niet panikeren