Hallo medeleden wie kan mij wat advies geven over de koppeling.
Toen ik mijn auto kocht heb ik niets bijzonders gemerkt aan de koppeling. Deze werkte zoals het zou moeten horen.
Echter de slang die van het vloeistofreservoir naar de koppelingscylinder bij het pedaal loopt was uitgedroogd en dus in slechte staat. Deze heb ik vervangen.
Hierdoor is waarschijnlijk wel wat lucht in het systeem gekomen.
Ook zag ik dat het rubber bovenop de koppelingscylinder poreus was en dat de cylinder bovenop vochtig was van remvloeistof.
Voor de duidelijkheid het gaat dus om bovengetoonde cylinder.
Nadat ik het systeem ontlucht had viel het mij op dat de koppeling al direct onderin aangrijpt. Ik kan wel zonder problemen schakelen maar vind het toch niet prettig.
Zou er toch nog lucht in het systeem zitten of komt het doordat de koppelingscylinder zijn beste tijd heeft gehad.
Ik verlies in het reservoir geen remvloeistof en de cylinder lekt (nog) niet echt maar dat kan natuurlijk komen doordat hij rechtop (met het rubber aan de bovenzijde) zit gemonteerd.
Wie kan mij hier wat advies in geven.
Gr. Eric (van de hondjes op de hoedenplank groep)<br><br>Bericht gewijzigd door: Semrick, op: 2006/12/21 10:17