Dit idee kwam eens op bij de AX club waar ik lid van was. Een paar fanatiekelingen noteren van wagens die ze spotten het kenteken en alles wat ze zo op het eerste gezicht kunnen waarnemen, plus hopelijk ondersteunende foto's. Nette staat, redelijke, etc. Duidelijke reparaties, schade's, etc. Wordt er netjes op gepast, gore wagen, of juist piekfijn, etc. Worden wagens meerdere keren gespot, dan kunnen aanvullingen gemaakt worden.
Het idee erachter is een flinke database op te bouwen, die geraadpleegd kan worden als iemand een W123 wil aanschaffen, een van ons voor erbij, of een aspirant lid.
De database kan op het forum worden beheerd lijkt me zo, door een of meerdere leden die dan toegang hebben om de lijst bij te werken. Iedereen die een 123 gespot heeft en iets zinnigs kan zeggen over de wagen, kan naar diegene mailen.
Bij de ax club is die lijst echt gigantisch, je kon op een straathoek een wagen zien, kenteken onthouden, thuis de lijst raadplegen en je wist alles over die wagen.
Als op de parkeerplaats ARNO, SEMRICK EN GOVERT zo bezig zie, lijken zij mij uitstekende beheerders.
Zullen we hier eens over brainstormen?
Groet, job