Het is nu 23 nov 2024, 22:49
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
door terhorne300td » 19 jan 2007, 22:05
Mijn rechter voordeur moet je echt heel hard dicht trekken.
Kan je dit zelf afstellen of moet je dat laten doen.
Vaak moet je twee keer smijten voor hij sluit.
heeft iemand hier ervaring mee.
-
terhorne300td
-
door BenzBaas » 19 jan 2007, 22:50
ja ik heb er ervaring mee. Meestal is het de deurinval. De deur valt met een pin in een gat. Kijk eens onder dat gat. Daar zit een rubbertje/plastikje dat de deur ahw opvangt en zorgt dat de deur in het slot valt en dicht blijft zitten. Dat plastikje/rubbertje raakt na 25 jaar een keer op. Je moet de complete deurinval vernieuwen, is mijn ervaring. Kostte mij 15,- per deurinval dacht ik.
-
BenzBaas
-
door Wiebren240D » 19 jan 2007, 22:52
Hallo terhorne300td
ja dat is even de deur afstellen denk ik
wat is er gebeurt?
is de deur eruit geweest of is er een nieuw rubber in gezet
groeten Wiebren Ut Snits
-
Wiebren240D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4191
- Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
- Woonplaats: Sneek
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1966
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door terhorne300td » 20 jan 2007, 00:05
Er is een nieeuw rubber geplaatst door wensink in heerenveen sinds dien heeft mijn vrouw er problemen mee.
Kan je mischien een keer uitleg geven hoe dat moet.
gr Barry
-
terhorne300td
-
door Schoones300d » 20 jan 2007, 01:32
Lekker Wensink opnieuw laten doen (garantie)
Succes
-
Schoones300d
-
door terhorne300td » 20 jan 2007, 07:57
Deur rubber ziet er goed uit ik denk dat ik even naar
de deur inval ga kijken als dat het niet is terug voor garantie bedankt voor alle informatie ...
gr. barry
-
terhorne300td
-
door Semrick » 20 jan 2007, 12:33
Hallo Barry,
Als het probleem is ontstaan na het plaatsen van het nieuwe rubber dan zou ik er vooralsnog niet te veel aan doen. Het rubber is waarschiijnlijk wat dikker en daarom sluit de deur moeilijker. Dat komt vanzelf goed als het rubber wat langer zit en zich "gezet" heeft. (lees wat meer platgedrukt is).
Gr. Eric van de Rijnstadgroep.
Groeten,
Rickert
-
Semrick
- Erelid
-
- Berichten: 4020
- Geregistreerd: 08 sep 2006, 15:24
- Roepnaam:
- Type wagen: 300D
- Bouwjaar: 1968
- Automaat: Nee
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Wiebren240D » 20 jan 2007, 20:00
Hallo Barry
het komt echt door het nieuwe rubber hoor moet je de deur echt stevig dicht doen is echt zo.
toen mijn vader en ik met ons Taxi bedrijf over gingen van van de W115/114 naar de W123 moest ik ook echt wennen aan de deuren dicht doen moest echt harder dan bij de W115/114 maar het sluit wel goed de klachten komen wel veel meer klachten met de slooten.
dus wat gebeurde er de slot platen in de deuren werden even verzet tot het gewoon klonk want de klanten in de taxi zeiden al moet dat nu zo hard als je het niet deed dan moest je 2 keer en dat was toen in 1983 ook zo hoor tijd is geld
maar ik maak zo even een rondje Sneekermeer kom ik je wel tegen denk in Terhorne denk even kennis maaken denk
groeten wiebren240d [img]
-
Wiebren240D
- Platinum Boarder
-
- Berichten: 4191
- Geregistreerd: 10 jan 2006, 20:59
- Woonplaats: Sneek
- Roepnaam:
- Type wagen: Pagode W113
- Bouwjaar: 1966
- Automaat: Nee
- LPG: Ja
- Opmerkingen / andere wagens:
door terhorne300td » 20 jan 2007, 20:19
Lijkt me leuk om kennis te maken met W123 rijders maar bel even van te voren.
Ik ben namelijk 7 dagen pw bezig met mijn bedrijf voor al in het Hoogseizoen 24 uur per dag.
mijn tel is te vinden op contact pagina op
groetjes barry
-
terhorne300td
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten