Hallo mercedesmannen,
zoals beloofd zou ik nog een afrondende info geven zodra mijn ruit met sierstrips geplaats was.
Gistermorgen heb ik samen met mijn schoonzoon de ruit er weer uitgehaald, de sierstrips geplaatst, ruit gemonteerd en afgekit. (ca. 2 1/2 uur)
Het ziet er nu weer goed uit maar vooral waterdicht.
Enkele tips. Het rubber aan de binnenkant over de verhoging leggen gaat niet vanzelf.
Ik heb gebruik gemaakt van een ijskrabber en dat ding heeft me veel plezier bezorgd, ook bij het weer plaatsen van de ruit.
Zonder beschadiging aan ruit en rubber kun je er de rubber flappen makkelijk mee omleggen.
De strip ging er ook zonder dat de ruit in de auto zat moeilijk in. Het is nu heel begrijpelijk dat dit nooit lukt met de ruit in de auto.
Ik heb de buiten en binnenranden afgekit met Rhilan van Rhiwa. Het fijne van dit materiaal is dat je niet zo'n knoeiboel krijgt. Met een dotje van dit materiaal dep je na enige droging de overtollige kit weg. Geen benzine of iets dergelijks en dus geen lelijke knoeiboel op je rubbers en lak. Berespul.
Overigens gebruik ik van dit merk ook de antiroestwax
Het is allemaal professioneel, maar betaalbaar materiaal voor de Autobus en vrachtauto industrie.
Aanrader
www.rhiwa.nl (ik heb geen aandelenhoor!)
groetjes,
Harry